La Fundació Pau i Solidaritat ha inaugurat en la Casa de la Cultura d’Alzira l’exposició “El Sud treballa”Es podrà visitar fins al pròxim 22 de juny
El dilluns dia 11 va tindre lloc a la Casa de la Cultura d’Alzira l’inauguració de l’exposició “El Sud treballa”, de la Fundació Pau i Solidaritat, la presentació va córrer a càrrec d’Ofelia Vila, responsable de la Fundació. En la mateixa va explicar que es Pau i Solidaritat i els projectes que porta endavant i va ressaltar el compromís de l’Ajuntament d’Alzira i dels ciutadans i ciutadanes del nostre poble amb els projectes d’aquesta ONGD des de la seua creació.
Van participar també en els parlaments Josep Antoni Carrascosa, secretari general de l’Intercomarcal CCOO PV Ribera-Safor i va tancar l’acte Na Consuelo Martinez, regidora de Benestar Social de l’Ajuntament d´Alzira.
Els xirimiters de Castelló de la Ribera van acompanyar l’acte amb música de dolçaina i tabal.
L’exposició es podrà visitar de l’11 al 22 de juny.
L’exposició “El Sud Treballa”
L’exposició, que pretén sensibilitzar a la ciutadania sobre la importància i la necessitat de defendre el treball digne en el món, gira entorn dels efectes que la globalització neoliberal, com a model econòmic imperant a nivell internacional, està generant en el món laboral, tant en els països del nord com en els del sud. Amb ella es pretén acostar a la societat la realitat d’altres països que no tenen els mateixos drets ni llibertats i que viuen en desigualtat. Un dels aspectes més importants d’esta exposició radica en la conscienciació sobre la relació d’interdependència que existeix entre els treballadors i treballadores de tot el món; Pau i Solidaritat i CCOO pretenem amb ella posar en valor el concepte de treball digne, perquè no vivim aïllats, sinó en un món amb greus injustícies com l’esclavitud, la desigualtat i l’empresonament o mort de persones per les seus idees o per la seua activitat sindical. Amb l’exposició es vol fer una crida d’atenció sobre el que ocorre en altres llocs i el que està ocorrent ací, on encara hi ha desigualtats.
Es pretén implicar els treballadors i treballadores de la nostra comunitat per a posar en marxa accions de cooperació i solidaritat amb els països del Sud. També té com a fi globalitzar el treball decent i promoure i defendre els drets laborals en el món a través de la realització d’iniciatives dirigides al compliment de les Normes Fonamentals del Treball.
Pau i solidaritat
Pau i Solidaritat és l’organització no governamental per al desenvolupament (ONGD) de Comissions Obreres del País Valencià.
Des de la seua creació en l’any 1992, la Fundació treballa per la transformació social i econòmica cap un model de desenvolupament humà sostenible, a fi de construir una societat justa i equitativa. Per a això, acompanyem i defensem l’enfortiment d’organitzacions sindicals i socials de base del Sud en els seus processos de desenvolupament.
Així mateix, promovem la reflexió crítica en el nostre entorn social i laboral per a aconseguir una societat civil compromesa que qüestione i actue enfront del model de globalització neoliberal imperant.
La Fundació Pau i Solidaritat PV es financia fonamentalment de les aportacions del 0’7% del pressupost de CCOO PV. D’aquesta manera el nostre sindicat assumeix el compromís de NNUU de destinar el 0’7% del seu pressupost per a la Cooperació Internacional al Desenvolupament, contribuint així a millorar les condicions de vida de les poblacions dels països del Sud.
A més a més, la Fundació canalitza totes aquelles aportacions privades, individuals i col·lectives, d’aquelles persones, col·lectius i entitats que comparteixen amb nosaltres el compromís solidari de la cooperació i que confien en la Fundació a l’hora de contribuir econòmicament en aquesta tasca.
D’altra banda, la Fundació, com a entitat no governamental, participa als concurs públics de diferents administracions públiques per al finançament de projectes i programes de cooperació i sensibilització. La Fundació rep d’aquesta manera suport per a les seues accions de un nombre important d’administracions públiques del País Valencià, compartint així la responsabilitat en la gestió dels recursos públics destinats als pobles del Sud.
La gestió dels nostres fons segueix els principis comptables establerts en el Pla General de Comptabilitat adaptat a les entitats sense ànim de lucre, com ho certifica l'auditoria que l'empresa Rusell Bedford España ha realitzat en els nostres comptes anuals.
CCOO Ribera-Safor
Añadir un comentario



















Etiquetas de esta noticia