Jueves, 20 de junio de 2013 Edición diaria nº 2267 Año: 7 Noticias: 15.706 Fotografías: 41.786 Comentarios de usuarios: 60.124
EL SEIS DOBLE
jueves, 11 de octubre de 2012
Clic en la foto para ampliar
Ver imágenes de esta noticia
1 2 3 4 5

 Compromís per Alzira ha celebrat el 9 d’Octubre

“Seguirem fent aquest acte fins que el nostre Ajuntament restaure l’acte institucional de la diada de tots els valencians”

Comparte este contenido

 

Des de Compromís per Alzira sempre hem apostat per reforçar els símbols que ens uneixen com a valencians, i és indiscutible que el 9 d'octubre n'és un dels principals.

Des de fa unes setmanes, hem preguntat a l’equip de govern de l’Ajuntament d’Alzira sobre la realització d’un acte institucional per a commemorar l’entrada a la Ciutat de València del Rei Jaume I, a l’any 1238, data que es pren com a punt de partida històric del Regne de València i, per tant, del poble valencià.

Davant de la negativa del PP, des de la Coalició Compromís per Alzira, amb els seus regidors al front férem una ofrena d’una corona de llorer al Rei Jaume I a la Plaça de Sant Judes. Diego Gómez va fer un parlament acabant l’acte amb la muixeranga. Des de Compromís seguirem fent aquest acte fins que el nostre Ajuntament restaure l’acte institucional de la diada de tots els valencians i valencianes.

Després, una representació de la Coalició -entre els que estaven els regidors Adelaida Pau i Diego Gómez així com Carles Aranda i Paco Gimeno- va estar present al concurs de paelles del Barri de l’Alquerieta, organitzat per l’Associació de Veïns, la falla de l’Alquerieta i la Comissió de Festes de Sant Francesc d’Assis.

Compromís per Alzira

 

 
               
      .-000068                                                        .-000080
              
      .-000129                                      .-000131
 .-000166
 


                           
.-000115                                                                                      .-000118
                             
                      .-000119                                                                                                          .-000012

                            

  .-000121                                                   . -000122




Etiquetas de esta noticia

FiestasVarias
PolíticaActualidad Política

Comentarios de nuestros usuarios a esta noticia

Virginia Martín - 11/10/2012
Las fotos muy bien, estais muy guapos los de Compromís, y hay que reconocer que estais en todo. Bueno, en todo no, a la señera le falta el azul, si es que es la valenciana, aunque es verdad que también el penó de la conquista sin azul es valenciano.
Y el señor Gimeno, el nuevo conceja, cuando piensa incorporarse a la segunda década del siglo XXI, y empezar a dejar atrás los años ochenta del siglo pasado a los que parece haberse quedado a vivir de por vida?
En fin, si os modernizais un poco a lo mejor os voto en las próximas municipales. Porque visto lo visto ya va quedando poco para elegir.
AIR92 - 11/10/2012
Vosaltres seguiu amb el vostre catalanisme i guanyareu molts vots... seguiu, vinga. No sé com s'atreviu a dir que una quatribarrada és un símbol valencià. Això és anticonstitucional i també una falta de respecte cap a la Comunitat Valenciana. Si tant vos agrada Catalunya o, millor dit, Catalunya i el seu deute inabarcable, se'n aneu a viure amb ells, ja que ací no vos volem. Sou uns renegats...

Salutacions,
un alzireny

viejo - 11/10/2012
Cada vez que veo a Paco con su camiseta de Led Zeppelin, me retrotraigo a mis años jovenes, a tardes de ocio en las que un Perro Negro aullaba desde la maquina de discos, mientras nos fumabamos un celta y con los ojos entornados mirabamos a Isa destrozando el Pinball a golpes de pelvis.
Solo por eso mereces ser concejal.
Templario - 11/10/2012
Diuen "reforçar els símbols que ens uneixen com a valencians" mentres es fan la foto junt a l'emblema d'Aragó.
I després la cantinela de "punt de partida del poble valencià". Com si el poble valencià no existira adés de la Reconquesta.
Ara, en lo que sí que estic d'acord és en fer una celebració institucional del 9 d'octubre: traguent en processó cívica la tradicional Reial Senyera, com es feia fa anys el 30 de desembre.
azul del cielo - 11/10/2012
La senyera amb la que Jaume I va conquerir València i Alzira era la de la Corona d´Aragó i es la que correspon si es fa un homenatge a aquest rei. El escut del nostre poble a l´igual que en totes les ciutats reals es la quadribarrada acompanyada dels símbols que el rei volguera donar-los, en nostre cas la clau. En ningun escut es veu el blau per ningun lloc ni en el de València ciutat. Ara bé es cert que al fer l´estatut s´ acorda una senyera que sols representava a València ciutat com la de tots els valencians. Però si aneu a les comarques d´Alacant i Castelló no la boreu en ningun acte ni institucional o festiu, sols boreu la quadribarrada que es la que ens va donar Jaume I ja que erem part de la Corona d´Aragó. Que voleu posar-li blau com si voleu posar una taronja, no deixa de ser un afegit. Però ara ens deu de preocupar més tindre un president de la Generalitat llepó i que no reclama la financiació que ens correspon.
Pere Peres - 11/10/2012
Templario, el que deuries reforçar són els teus coneiximents gramaticals i així sols faries el ridicul pel que dius i no per com ho dius:
l'adverbi "adés" fa referència a un temps passat molt pròxim al present (adés plovia: per això no hem sortit). L'ocupació de València per les hosts jaumines el nou d'octubre de mil dos-cents trenta-huit, suposa, deu n'hi do, un passat llunyà.
Per cert, la diferència en l'ús dels adverbis adés i abans és la mateixa en valencià que en català.
Templario - 11/10/2012
Pere peres: 'adés' represente un temps passat molt pròxim, pero no al present sino a l'acció narrada (ej: "en agost de 1987 Carl Lewis va ser plusmarquista de 100 m perque adés va entrenar molt", el adés no es referit al dia de hui, sino a l'acció narrada de 1987). Jo he dit "adés de la Reconquesta", aixina que el adés va referit al temps de lo narrat i està ben dit. Pero tens raó, l'existència del poble valencià no es d'adés de la Reconquesta (temps pasat pròxim a la Reconquesta) sino de moltíssim abans de la Reconquesta.
I aixó sense entrar en que no n'hi ha només una gramàtica per al valencià, i encara que una siga l'oficial, en llocs informals tots són lliures d'utilisar la que creguen més convenient.
I per cert, tu si que fas sempre el ridicul, per lo que dius, i per com ho dius.
"Azul del cielo", ¿encara ni ha algú que es creu aixó de que la Senyera en blau és només de Valencia capital?
ESPAÑOL - 11/10/2012
pere peres.....que yo sepa el 11 de septiembre ya paso, y creo que estos señores enamorados de una cuatribarrada sienten noltagia de ello. Y digo yo?.. que valenciania nos quieren enseñar si no son valencianos sino acolitos y subordinados de las huestes catalanoidales que los dirigen desde ahi arriba... en fin, pasemos de ellos y celebremos lo que realmente huela a valenciano que hay mucho y bueno.
y, señor peres peres o como se llame, no creo que mañana celebre la fiesta nacional española por ser dia 12 de octubre, asi que vayase a currar que nosotros si lo vamos a celebrar, porque yo "yo soy español, español, español....."
baphomet - 11/10/2012
Encara hi hà algú que crega que les quatre barres roges sobre fons groc no son tan valencianes, ni ens representen als valencians, tant com la senyera coronada??? Que mire l'escut de la ciutat i trobe ombra de blau!!!
Pere Peres - 11/10/2012
Diccionari de l'IEC: (Institu d'Estudis Catalans) "Adés,En un temps passat o esdevenidor molt pròxim al present"
Diccionari Bromera editat per la GV : " en un temps passat o futur molt pròxim al present"
AVL (Acadèmia Valenciana de la Llengua): "Situa una acció en un entorn temporal pròxim al moment en què es parla. Pot tindre una projecció tant sobre el passat com sobre el futur. Indica que alguna cosa s'ha esdevingut fa molt poc de temps o que s'esdevindrà d'ací a molt poc de temps. Hi ha també com a forma sinònima l'adverbi suara."
SALC: ( Servei d'Autoformació de la Llengua Catalana) Adés indica un moment molt pròxim a l'actual; i és el verb el que
determina si aquell moment és anterior o posterior al moment present

En quina font diferent a aquestes que jo esmente dius que trobes la definició que exposes?

Per altra banda Templario, llegesc el meu comentari i no trobe enlloc l'ús del mot "reconquesta". Jo he dit ocupació.
Pere Peres - 12/10/2012
Templario, sembla que de més a de més de fer el ridícul pel que dius i per com ho dius, ara també el fas pel que no dius.
He aportat dos diccionaris i dos manuals de gramàtica per demostrar la teua errada mentres que tu ho contrarrestes amb no res.
Aquests botiflers ja els coneixem:
si no ens agrada la gramàtica ens la inventem,
si no ens agrada la història ens la inventem
si no ens agrada la vexiologia l'amagem
Quant de ruc.

Añadir un comentario

Pregunta de verificación


Pon en la casilla, en cifra, el resultado de la suma 3 + 2
 

Respuesta de verificación

 * Contesta aquí la respuesta a la pregunta arriba mencionada.

Autor

 * Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un Nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

Email

 * La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

Comentario



Antes de enviar el comentario, el usuario reconoce haber leído nuestro aviso legal, observaciones y condiciones generales de uso de esta web.




*El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador.

*Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto, ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos.

*EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario.
El Seis Doble. Todos los derechos reservados. Aviso legal
Página optimizada para navegadores Mozilla Firefox, Internet Explorer y una resolución mínima de pantalla 1024 x 768 px.