Reconstrueix les vicissituds de Cartonajes Suñer, amb l’objectiu de recordar, des del respecte i l’afecte, aquest capítol fonamental per a entendre la història d’Alzira en el segle XX

" />

Jueves, 20 de junio de 2013 Edición diaria nº 2267 Año: 7 Noticias: 15.706 Fotografías: 41.786 Comentarios de usuarios: 60.124
EL SEIS DOBLE
lunes, 04 de mayo de 2009
Clic en la foto para ampliar

Pilar Rovira
Ver imágenes de esta noticia
1

 Es presenta a Alzira el llibre de Pilar Rovira “Cartonajes Suñer, una empresa familiar”

Reconstrueix les vicissituds de Cartonajes Suñer, amb l’objectiu de recordar, des del respecte i l’afecte, aquest capítol fonamental per a entendre la història d’Alzira en el segle XX

Comparte este contenido

El pròxim dimecres 6 de maig, a les 19:30 hores, en la Casa de la Cultura d’Alzira, es presenta el llibre “Cartonajes Suñer, una empresa familiar”, on s’aborda la història d’aquesta emblemàtica fàbrica capdavantera de la industrialització alzirenya.

El treball, estructurat per dècades, tracta de contextualitzar les diverses etapes per les quals va passar la cartonera al llarg de set dècades d’existència. Des del naixement en el domicili particular de la família Suñer, com a xicotet taller familiar, fins al desembarcament de les multinacionals en l’última dècada del segle XX. 

En tot aquest recorregut cal destacar el paternalisme exercit per la família Suñer que va concebre la fàbrica com una gran família i va desenvolupar una potent xarxa socio-assistencial per a cobrir les necessitats dels seus treballadors a canvi de la seua fidelitat, la qual cosa va fer que arrelara un sentiment identitari entre ells. No obstant això, a primeries dels anys 70 va sorgir un moviment sindical molt important.    

A partir de fonts orals i periodístiques l’autora, Pilar Rovira, historiadora i professora de l’IES José Mª Parra, reconstrueix les vicissituds de Cartonajes Suñer, amb l’objectiu de recordar, des del respecte i l’afecte, aquest capítol fonamental per a entendre la història d’Alzira en el segle XX.

El llibre, editat per Germania, compta amb un gran desplegament de fotografies i documents que il·lustren i evoquen la història de la fàbrica i  de les persones que van deixar part de la seua vida en ella.

El periodiste alzireny, Bernat Clari, delegat del diari Levante-EMV de la edició en La Ribera, que ha prologat el llibre, será el presentador del acte.

 

Añadir un comentario

Pregunta de verificación


Pon en la casilla, en cifra, el resultado de la suma 3 + 2
 

Respuesta de verificación

 * Contesta aquí la respuesta a la pregunta arriba mencionada.

Autor

 * Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un Nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

Email

 * La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

Comentario



Antes de enviar el comentario, el usuario reconoce haber leído nuestro aviso legal, observaciones y condiciones generales de uso de esta web.




*El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador.

*Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto, ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos.

*EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario.
El Seis Doble. Todos los derechos reservados. Aviso legal
Página optimizada para navegadores Mozilla Firefox, Internet Explorer y una resolución mínima de pantalla 1024 x 768 px.