Martes, 16 de abril de 2024 Edición diaria nº 6.220 Año: 18 Noticias: 45.821 Fotografías: 108.798 Comentarios de usuarios: 125.564
EL SEIS DOBLE
miércoles, 9 de marzo de 2016
Clic en la foto para ampliar
Ver imágenes de esta noticia
1

 Alzira Ràdio comença a emetre hui el nou programa 'El Mural'

Programa realitzat per extreballadors d’RTVV i presentat per la prestigiosa periodista Amàlia Garrigós


 

 

.-000025

Alzira Ràdio comença a emetre hui (dimecres) un nou programa. Cada segon dimecres de mes, de 19 a 20 h., l’emissora municipal alzirenya reemetrà la producció realitzada per Escola Valenciana, El Mural, programa realitzat per extreballadors d’RTVV i presentat per la prestigiosa periodista Amàlia Garrigós. Cada mes, durant una hora, es desenvolupa una temàtica per mitjà de, com diu el títol, un mural de veus, geografia, cultura, política, música i col·lectius que dóna mostra de diversitat, diàleg i democràcia participativa.

Esta vesprada es retrà homenatge a dones que han lluitat per assolir la igualtat que es reivindicava ahir en el Dia Internacional de les Dones, com ara Rosa Solbes, les Filadores de Velluters, les quals van fer vaga durant un mes en 1902 per a lluitar contra l’explotació laboral que patien; Carmen Garrigós, Eva Máñez, Susanna Ferrando, Pilar Almería, Pilar Mateo o les germanes Anna i Noèlia Puertes que han trencat esquemes jugant al raspall. 

 

 

               
 .-000003                                                                     .-000004 
               
 .-000070                                               .-000130
 
 
 
 

 

 

El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.

Etiquetas de esta noticia

SocialMedios de Comunicación

Comentarios de nuestros usuarios a esta noticia

viejo - 09/03/2016
Muy apropiado, la radio pública alzireña emitirá un programa producido por Escola Valenciana, una entidad subvencionada por la Generalitat de Cataluña para fomentar el catalán en la Comunidad Valenciana.
Para eso no les falta el dinero, porque supongo que no será gratis esta subvención encubierta.
saludos.
Anticorrupta - 09/03/2016
Pense, que es una bona noticia. Perque enriquir la diversitat tant de la nostra llengua, com de la cultura en general, es una bona inversio.
Invertir el consistori en aquests tipus d accions culturals, es positiu, perque es un bon enriquiment cultural, per a la ciutat.
Anime als responsables, q seguisquen, realitzant aquestes activitats.
Fósforo - 09/03/2016
Un programa hecho por aquellos que también tuvieron parte de culpa.
jose - 09/03/2016
Para esto han rescatado y ayudado a Alzira Radio? Para meter a los amiguetes de "Escola Valenciana"? Diego eres de lo peor chavalote. Explícanos a todos los ciudadanos de Alzira que pinta semejante asociación en nuestra radio. Asociación con subvenciones de la generalitat de Cataluña, con premios y reconocimientos de la generalitat de Cataluña. Nos quieres explicar que pintan los catalanes en Alzira? No teneis vergüenza. Habeis engañado a la gente.
Joan - 09/03/2016
Venga, vamos colocando amiguetes de nuestra cuerda, y que pague el pueblo. El Tripartito en su salsa
siopara - 09/03/2016
Finançament si, però per a fomentar el VALENCIÀ, llegiu un poc més i cregueu més a ABC...
vecino - 09/03/2016
Definición en Wikipedia de Escola Valenciana:
Escola Valenciana


Escola Valenciana


Objetivos
Normalización e inmersión lingüística

Fundación
1990

Sede central
c/ de Josep Grollo, 91,
Valencia,
Bandera de la Comunidad Valenciana Comunidad Valenciana,
Flag of Spain.svg España

Ámbito
Comunidad Valenciana

Sitio web
www.escolavalenciana.com
[editar datos en Wikidata]

Escola Valenciana - Federació d'Associacions per la Llengua (en castellano, Escuela valenciana - Federación de Asociaciones por la Lengua) es una entidad cívica española formada por 26 asociaciones comarcales y de ámbito valenciano. El principal objetivo de la entidad es la normalización lingüística en todos los ámbitos de uso del valenciano, impulsando la inmersión lingüística en el sistema educativo de la Comunidad Valenciana,1 2 además de promocionar los llamados Países Catalanes.3 4 5 Es una entidad subvencionada por la Generalidad de Cataluña.6


Pues a mi me ha quedado muy claro no?
Fer - 09/03/2016
Vamos a ver quien me lo explica. Estas personas trabajaban en RTVV por lo cual son en parte culpables de lo que allí sucedió cuando mandaba el PP y no por poco tiempo ellos callaron y pusieron la mano pero no conforme con eso ahora se pasan a Escola Valenciana que son de la cuerda de los que mandan ahora bajo la tutela de sus amos los catalanes. Vamos que menudas piezas. Ya lo dijo el gran Marx (Groucho por supuesto) "estos son mis principios y si no le gustan tengo otros..." Diego mentiroso, no os escondáis mas y que la gente pueda saber cual es vuestra ideología y hacia donde quereis ir. Un no rotundo a la inmersión lingüística.
yo - 09/03/2016
A mi no me han engañado en absoluto..... Fomentar el Valenciano?........... Me puedo reir?.............. jajajajjajajjajajajjajajajajaj jajajajjajajajja jajajjaja
El S. - 09/03/2016
Me alegro que se comiencen a abrir las ventanas de esta radio y nuevos profesionales le pongan voz e esta radio que ha ido perdiendo con los años quedándose en nada, en un gasto inútil que nadie quiere recuperar. Me alegro que comiencen nuevos programas porque yo la llamo la radio privada de Alzira hecha con dinero público dónde los que hay prefieren que no entre nadie más. La han echado a perder y luego se recompensa con nuevos contratos. Ole vosotros. Así se hace con un par.
cinturón. - 09/03/2016
Ya que habla vecino de wikipedia mirad lo que pone en la Wikipedia de Alzira Radio apartado Programación. Vais a flipar pero bastante.
Catalanofòbia - 09/03/2016
És curiós, els que critiqueu ho feu sempre en castellà (excepte els que ho feu inventant-se les normes) perquè vos dóna vergonya utilitzar una llengua què vuigam o no compartim tres comunitats autónomes. Sinó n'hi ha unitat de la llengua el valencià desapareixerà, i sabeu perquè? Perque els que no voleu eixa unitat sempre utilitzeu el castellà.
Pere Peres - 09/03/2016
Sembla que aquest proper divendres la Junta de Govern de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua nomenarà Garrigós acadèmica de la institució normativa valenciana després d'haver presentat els avals i requisits exigits pel reglament de l'AVL.
Per als alzirencs el fet de que la ràdio municipal conte amb la reemissió del seu Mural ens suposa una posada en valor d'aquest mitjà de comuniciació tan instrumentalitzat pel bastidato.
De lluny --i de prop-- se senten els arri haca i els siopara dels espanyolíssims llepons del peperato. "ladran Sancho, luego son perros"
Salutacions
Asmodeo - 09/03/2016
Ai Joan, doncs no vas i escrius això de "venga, vamos colocando amiguetes de nuestra cuerda, y que pague el pueblo", que és just el que han fet els TEUS durant vint i cinc anys, i et quedes tan ample!!!! Així, amb un parell!!! Ni tens vergonya ni la coneixes!!!
Quan a la resta, estic d'acord amb la majoria: si el "valensiano" és això que escribiu, teniu raó. No s'assembla en res al català. És més, jo diria que és andalús, o mursià, o per ahí, però català segur que no és. Tens raó yo, Escola Valenciana no deu fomentar el "valensiano" que tu escrius...... riu-te tot el que vullgues.
Fer com quedem.... els extreballadors de RTVV eren peperos o tenien amos catalanes???? En serio...... no vos canseu de fer el ridícul???? "En ocasiones eo catalanessssssss......"
Joan - 10/03/2016
Asmodeo, no vale la pena debatir contigo. Sólo un consejo. Procura aprender valenciano, o catalán, y no llenar tus escritos con faltas gramaticales. Por lo demás, aunque la senilidad te ha afectado de forma grave, procura leer un poco y que te dé el aire
OMG - 10/03/2016
Joan m'acabes de deixar de pasta de moniato.... !! quina argumentaciò !!, !quin estil ! ¡quin brollar de cultura! , ¡Quina manera d'escriu-re l'autentic valencià! , de veritat eres un crakc . I a mi que tot axiò de que els que bramen contra el valencià que es català i demes xorrades em recorda a l'epoca infantil, l'epoca escolar quant una asignatura no t'agradaba o no eres capaç d'aprobar-la ni en xulletes, una de dos o el mestre te tenia mania o era una asignatura tonta que no aprofita per a rès . ¿ I la fobia l'escola valenciana ? ¿que tè relaciò en la catalana?... Mira! igual que la real academia de Mexic en l'espanyola, llegiu la seua descripciò a la wikipedia i voreu... Ara vindrà allò de que el valencià i el català no es lo mateix pero l'espanyol i el mexicà si..... !puf! s'ha fundit un fusible, que me ho expliquen , pero espaiet que soc moooolt curtet...
jose - 10/03/2016
Sabes una cosa OMG? En lo único que tienes toda la razón del mundo es cuando dices: "soc moooolt curtet...". En el resto solo tocas de oído campeón y desafinas muchisimoooooooo. Los personajillos de escola valenciana fuera pero ya!!! No los queremos adoctrinando a nuestros hijos.
Aina - 10/03/2016
Sense ganes d'entrar en insults a ningú, dir-vos que el programa "El Mural", és gratuït, a l'ajuntament no li costa ni un euro. Està penjat a la web per a qui vulga puga difondre'l de forma gratuïta, de fet unes 30 ràdios locals en aquests moments l'emeten. Les quatre persones que fan el programa el fan de manera altruista sense cap cost per a ningú. Aquest programa, mentre miren de quina manera recuperem mitjans de comunicació en valencià, és del poc que es pot escoltar en la nostra llengua. Per als que digueu que la RTVV era molt roïn penseu qui la va convertir en un mitjà tan dolent.
OMG - 11/03/2016
Jose , les teues raons i argumentacions , demostren que ,clar està, tu eres mooooolt llarc, pero molt, ¿eh?, ale descansa un poc mantè que te ho has guanyat, per cert m'agrada molt com defenses el valencianisme desde el "más puro castellano " , tot molt coherent

https://es.wikipedia.org/wiki/Academia_Mexicana_de_la_Lengua

La Academia Mexicana de la Lengua es una institución cultural que celebró sus primeras sesiones el 13 de abril y el 11 de septiembre de 1875, en la ciudad de México, con la finalidad de cuidar la pureza de la lengua española.1 A ella han pertenecido muchas de las más ilustres figuras de las letras mexicanas, tanto filólogos y gramáticos como filósofos y ensayistas, poetas y novelistas, historiadores y otros humanistas.

"Amb la finalitat de cuidar la purea de la llengua espanyola" (extrapolem-ho al valencià)

De veritat Jose , comparteix el teu saber home !

Jose - 11/03/2016
OMG solo hago referencia a como bien tu te defines y es que tu eres "mol curtet" son palabras tuyas no se porque te molestan. Lo de acusar de defender el valencianismo desde el "mas puro castellano" es algo muy utilizado por gente como tu. Perfectamente puedo defender la comunidad valenciana y a mi tierra y expresarme en valenciano o en castellano o eres tan re sumamente cateto de pueblo que quieres que solo se hable valenciano? Y lo de tu fijación con Mexico y querer extrapolarlo a Valencia es de ser muy paleto.
Asmodeo - 11/03/2016
Joan, tu no vols debatre amb mí per que no pots. Només escrius bobades o mentides, i clar, defensar qualsevol d'eixes coses no és senzill.
Pel demés, si vols que aprenga el valencià que tu defenses, he de dir-te que gràcies pel consell però no ho necessite. El que passa és que jo a eixa llengua, que també utilitze habitualment, li dic castellà.
Ai mare Jose!!! Si no saps ni escriure el teu nom!!! Si home si!!! Perfectament pots defendre la teua terra i la teua llengua sense emprar-la mai, i dient a qui la utilitza "paleto de pueblo"!!!! I creus que el "cateto" no eres tu???? Que atrevida és la ignorància!!!
Jose - 11/03/2016
Asmodeo das pena.
Asmodeo - 12/03/2016
En canvi tu dones grima Jose...... Què vols que et diga???
Joan - 12/03/2016
Asmodeo, te veo muy frustrado. Ten cuidado, porque a tu edad, una subida de tensión puede ser fatal para tu única neurona. Y es que, aunque te llames Demonio, no eres más que un pobre diablo
Asmodeo - 12/03/2016
Amic Joan, t'agraisc la teua preocupació per la meua tensió arterial. Per que et pugues preocupar pel vertaderament important: la teua manca de comprensió lectora i el teu nul nivell intel·lectual, consequència lògica del problema principal, et diré que tinc la tensió perfectament vigilada i controlada per les autoritats sanitàries competents.
Au!!! Ja pots dedicar-te a llegir!!!
OMG - 14/03/2016
Si "Jose" si, soc molt paleto i de poble, i una cosa ¿qui t'ha dit que en moleste el que tu lladres?, jejejee, esta bonic !!!!, tu et creuràs molt de capital i cult , però eres incapaç de llegir, analit-zar i argumentar, a mès de no tindre capacitat de deprendre altra llengua pel que veig, rès...Tot un "celebrito", ja veus tu el que m'importarà a mi el que diga o pense un element com tù , un experimenta amb elements com tu per vore si eres capaç d'argumentar , i ja veig que no , sol pasar la gent en la teua forma de pensar arriva tota al mateix nivell . Asmodeo no t'en pases en ell !!! !! mira que enviar-lo a llegir !! que li agarrrarà altre colapse !!

Añadir un comentario

Pregunta de verificación


¿De qué color es el cielo? Azul, rojo o verde
 

Respuesta de verificación

 * Contesta aquí la respuesta a la pregunta arriba mencionada.

Autor

 * Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un Nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

Email

 * La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

Comentario



Antes de enviar el comentario, el usuario reconoce haber leído nuestro aviso legal, observaciones y condiciones generales de uso de esta web.




*El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador.

*Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto, ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos.

*EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario.
El Seis Doble. Todos los derechos reservados. Aviso Legal