Jueves, 25 de abril de 2024 Edición diaria nº 6.229 Año: 18 Noticias: 45.894 Fotografías: 108.881 Comentarios de usuarios: 125.587
EL SEIS DOBLE
martes, 18 de agosto de 2020
Clic en la foto para ampliar
Ver imágenes de esta noticia
1

 Més de 28.000 quilos d’enderrocs són retirats d’abocadors il·legals d’Alzira en mes i mig

Fernando Pascual: “Si volem presumir de ser una ciutat avançada que contribuïx a la generació del benestar i la salut hem de comportar-nos com a persones civilitzades i dipositar els enderrocs en l’ecoparc”


 

._000581

._000520

28.160 quilos d’enderrocs retirats d’abocadors il·legals en el terme municipal d’Alzira només entre juliol i la primera quinzena d’agost, una xifra alarmant que ens deu fer reflexionar a totes i tots i, sobretot, fer-nos prendre consciència que està no és l’actitud que hem de posar en pràctica. El lloc on dipositar este tipus de residus és l’ecoparc, de manera gratuïta, còmoda i amb un ampli horari entre setmana i els caps de setmana.

Pel que fa als enderrocs d’obra i demolicions, suposen un 40% de mitjana de les deixalles generades per habitant a l’any, i al nostre país una mitjana entre 10 i 15 punts més que la mitjana europea.

 

 

“Si volem presumir de ser una ciutat avançada, amb mires de futur, involucrada en la preservació del medi ambient, que contribuïx a la generació del benestar i la salut hem de comportar-nos com a persones civilitzades i dipositar els enderrocs en l’ecoparc. Hem d’avançar i deixar de fer ús d’un arcaic costum d’abandonar allò que no necessitem en abocadors il·legals. Hem de conscienciar-nos que en el segle XXI esta actitud és totalment reprovable i poc digna d’elogi”, segons el regidor de Serveis Urbans, Fernando Pascual, qui no pot ocultar una certa decepció per les actituds d’uns pocs que afecten a tot el conjunt de la nostra ciutat.

Esta tràgica situació està a les nostres mans per a revertir-la, ja que els principals enderrocs d’obra: formigó, materials ceràmics i aglomerat asfàltic, són dels pocs residus que es poden reciclar infinitament.     

Des del 2008, un reial decret exigix el tractament de tots els desaprofitaments d’obra per gestors autoritzats, empreses que deuen prioritzar el reciclatge en el cas d’obres de gran magnitud. Si el que ens ocupa és una obra domèstica podem nosaltres mateix dipositar els enderrocs en l’ecoparc, el lloc destinat per a tal finalitat. 

Una vegada més cal recordar que com més reciclem, menys paguem. Cada vegada que diposites deixalles o enderrocs en l’ecoparc acumules punts que revertixen en descomptes en el teu rebut de la taxa de reciclatge.

Ajuntament d’Alzira

 

._000600
.
.-000049 
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.

Comentarios de nuestros usuarios a esta noticia

Ciudadano - 18/08/2020
Esto es de traca, ponen todas las trabas del mundo con todas las restricciones imaginables y luego piden que se utilice, es de no tener vergüenza.
En fin...
Jakelin - 19/08/2020
Esta muy bien que el señor fernando se preocupe por los escombros, Pero que pasa con los vecinos de l,alquerieta que están padeciendo un éxodo en silencio por que ustedes mucha ecología,reciclage y zonas verdes pero humanidad muy poca
GR - 21/08/2020
Eso con un par de cámaras escondidas lo solucionaba yo...
También tengo que decir que desde que han cambiado de FCC a Fovasa el servicio de recogida de trastos y poda ha empeorado mucho. Lo que no entiendo es que si la gente lo usa cada vez más, lo lógico sería poner más camiones, no reducir la cantidad para recoger y darte fecha para un mes después de llamar.

Añadir un comentario

Pregunta de verificación


¿De qué color es el cielo? Azul, rojo o verde
 

Respuesta de verificación

 * Contesta aquí la respuesta a la pregunta arriba mencionada.

Autor

 * Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un Nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

Email

 * La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

Comentario



Antes de enviar el comentario, el usuario reconoce haber leído nuestro aviso legal, observaciones y condiciones generales de uso de esta web.




*El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador.

*Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto, ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos.

*EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario.
El Seis Doble. Todos los derechos reservados. Aviso Legal