Martes, 16 de abril de 2024 Edición diaria nº 6.220 Año: 18 Noticias: 45.821 Fotografías: 108.798 Comentarios de usuarios: 125.564
EL SEIS DOBLE
viernes, 24 de julio de 2020
Clic en la foto para ampliar
Ver imágenes de esta noticia
1 2 3 4 5 6 7

 Hui es penjarà en format digital a la web de l’Ajuntament d’Alzira el llibre ‘Història d’Alzira’

Acte complet de la presentació del llibre el passat dimecres al Saló Noble de l’Ajuntament d’Alzira


 

 

El passat dimecres el Saló Noble de l’Ajuntament d’Alzira va acollir la presentación oficial  del llibre Història d’Alzira. L’acte va estar presentat per l’arxiver municipal, Aureliano Lairón i en ell intervingueren l’alcalde d’Alzira Diego Gómez; el vicerector de la Universitat de València el doctor Jorge Hermosilla Pla i l’exdegana de la Facultat de Geografia i Història de la Universitat de València  Ester Alba Pagán.

Una vegada feta la presentació, l’alcalde d’Alzira va fer entrega dels volums a l’autor de les portades, José Carrillo; al cronista adjunt de la ciutat Alfonso Rovira; per a la Biblioteca Municipal a Asun Perezpérez; per al MUMA, al seu director Agustí Ferrer  i finalment per a l’Arxiu Municipal.

La història d’Alzira la conformen dos volums. Consta de vora 1.400 pàgines i arreplega, junt a les col·laboracions i estudis de seixanta investigadors, interessant material gràfic (fotografies, gravats, il·lustracions, quadres, mapes, plànols, etc.).

Hui, divendres 24 de juliol, es penjarà en format digital a la web de l’Ajuntament d’Alzira per a que tots els ciutadans d’Alzira puguen descobrir, disfrutar i conéixer la historia de la ciutat.

E6D

 

 

 

 

El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.

Comentarios de nuestros usuarios a esta noticia

Benito - 24/07/2020
Un trabajo tan, aparentemente, importante para Alzira y que esté escrito sólo en valenciano, cuando está financiado con dinero público y debería haberse editado también en castellano; discriminación pura y dura para los que no entienden el valenciano.
Lo único que lo distinguirá de un 'llibret de falla' es que no llevará publicidad.
Es que hace falta tener mentalidad pueblerina y ser cortitos para hacer esas cosas, de lo contrario no me lo explico.
Jomateix - 24/07/2020
@Benito: si eres d'Alzira no crec que et resulte tan difícil entendre el valencià. Que per cert, es llengua OFICIAL a la CV. D'altra banda, insultar a la gent valencianoparlant i rebaixar l'obra a llibret de falla, no fa sino deixar en evidència la teua ignorància i sobretot evidenciar que ací el "pueblerino" eres tu.
Benito - 24/07/2020
¡Ah, entiendo Jomateix! Entonces hablamos de una publicación sólo para gente nacida en Alzira y que hablen valenciano, ¿verdad? Los que no lo entiendan, aunque vivan en Alzira, que les den. Insisto, si lo edita una empresa privada lo hace con su dinero y que lo haga como quiera (sería el caso de Bromera); pero los estamentos públicos deberían hacerlo de manera que tuviese máxima difusión, de lo contrario discrimina a los no valenciano parlantes. Mucha igualdad de género, pero para esto no hay igualdad.
Yo no he insultado a nadie. El mismo Lairón y otros colaboradores de este trabajo han escrito artículos muy loados para 'llibrets de falla', ¿acaso se han rebajado cuando lo han hecho y son unos ignorantes por ello? Por eso, para mí, lo que lo distingue de un 'llibret de falla' es que no hay publicidad tipo 'Transportes X', 'Taller Y' o 'Muebles Z'.
Insisto, haber hecho esta publicación sólo en valenciano me parece de pueblerinos y cortos de miras; sólo os falta una boina y una brizna de hierba en la boca.
Jomateix - 24/07/2020
@Benito: La pregunta és, si es publicara únicament en castellà t'hauries queixat? Perque discriminar al Valencià, es fa cada dia en tots els àmbits i ningú diu res (sent llengua oficial)
A mi em semblaría bé que es publicara a més a més en castellà. Però entenc que potser es un treball que no compensa.

Ma mare es d'Albacete i fa molts anys que viu ací, parla i entén el valencià perfectament. Si tu no ho fas es perque vius d'esquenes a la cultura de la teua presunta ciutat/terra.

Finalment dir-te que tornes a retratar-te insultant i dient això de "pueblerinos y cortos de miras; sólo os falta una boina y una brizna de hierba en la boca". No fas sino continuar manifestant la teua incultura e ignorància. El el de la boina i l'herba a la boca (i segurament la sevillana y el toro) seràs tu. Jo parle 4 idiomes i tinc el cul pelat de tombar pel món.

Salutacions.
Nano - 24/07/2020
Jonmateix, una publicación de este nivel debería haberse planificado en las dos lenguas oficiales de nuestra tierra de tal forma que pudiera estar al alcance de todos, además estaríamos hablando de un Ayuntamiento de Alzira global, plural, objetivo, carente de prejuicios lingüísticos.
Jaume - 24/07/2020
No admitix cap discusió que utilitzar les dos llengües beneficiaria a les dos parts (valencians i castellans) i no perjudicaria a ninguna de les dos parts. Haguera segut el més conseqüent
Jomateix - 24/07/2020
@Nano, si precisament he dit abans que, a més a més estaría bé que es poguera publicar en castellà. No he dit lo contrari.


Pero per favor, supereu-ho, que no està escrit en alemany. El llibre serà perfectament disfrutable en valencià per a tots. No em crec que no entengues el valencià si vius ací. Tots els valencians tenen el dret i l'obligació de ser competents en les dos llengües oficials del territori. Per tant, el problema el teniu vosaltres.
Benito - 24/07/2020
Jomateix, si se discrimina al valenciano y nadie se queja será porque a los que lo hablan no les importa que se discrimine.
Yo soy alzireño y hablo valenciano, pero eso no es motivo para que no prefiera leer en castellano, ¿cuál es el problema? Yo prefiero leer 'Don Quijote' que no 'Don Quixot', que me da urticaria verlo así escrito. Por otra parte, cultura es algo más que conocer y hablar el idioma, porque si es así, el Forn de Carrascosa (por poner un ejemplo) sería un ateneo a la hora del almuerzo.
A mí que tú me digas que hablas cuatro idiomas... como si dices que doce; pero me has recordado a Ortega y Gasset cuando dijo de Madariaga (que presumía de hablar cinco idiomas): "Es tonto en cinco idiomas".
Cuando se oye hablar al equipo de gobierno todo es: alzireños y alzireñas, vecinos y vecinas, todos y todas, alumnos y alumnas, niños y niñas, padres y madres... haciendo un desdoblamiento innecesario, ridículo y bochornoso del lenguaje para dárselas de que ellos no discriminan a nadie, que los incluyen a todos... Pero cuando se trata del idioma, ahí no hay miramientos... ahí no hay valenciano parlantes y castellano parlantes... Y, repito, en Alzira hay gente viviendo que no entiende el valenciano y se les ha discriminado con esta publicación pagada con dinero público.
Suscribo totalmente el comentario de Nano.
Me reafirmo, los responsables de que esta publicación haya sido sólo en valenciano son de mentalidad pueblerina, con boina y brizna de hierba en la boca.
Xe què bo - 24/07/2020
Benito t'he creix el nas en cada mentida? Ni valencià, ni Alzireny, i si eres aspanyol tens un "castenallo" que fa vergonya, reconèixer que l'últim que has llegit és "flechas y pelayos" i els teus "valenkianos" són don pio i Francisco (franco)
Amb un nivell de castellà i valencià que no se sap si eres paleto o cateto com eu-genio
Xe què bo - 24/07/2020
Algú sabria dir en quin idioma parlen els "poblerinos" i catetos en aspanya?
Ese soy yo - 24/07/2020
Mas de un valenciano parlante debería leer mucho más en valenciano porque da pena ver como lo escriben y hace sentir vergüenza ajena, lo digo por los grupos de wattsap que se las dan de tan valencianos y cuando lo escriben parece mentira que no les de vergüenza, si les viene justo para escribir en castellano para que se meten con lo que no saben o si tanto interés tienen pues que den clases de valenciano empezando de cero y por lo menos no harán el ridículo ya que esta lengua es muy fácil hablarla pero no es tan fácil escribirla.
Benito - 24/07/2020
Don Pío, te ha faltado eso de 'pagar la fanta a Madrid'.
Tú te has quedado en los años 60, sería cuando 'viniste del pueblo'... Está claro que eres lo que llamamos 'churro', sois los más acomplejados y por eso pretendéis ser los más 'valensianots'.
Jomateix - 24/07/2020
@Benito" es una vergonya que digues que eres valencianoparlant i escrigues ixes barbaritats.

Estudia un poc i dixa de manifestar les teues limitacions.

Bona vesprada.
Ojo - 24/07/2020
Jo mateix, valencianoparlant, barbaritas,vergonya? Tu has vist el que has escrit? No has pogut cometre més faltes d'ortografia i li demanes als demés que estudien. Sempre parla qui més ha de callar. Jomateix eres de traca...
Jomateix - 24/07/2020
@Ojo: de quines faltes d'ortografia parles? Les pots esmentar? Jo no he criticat l'ortografia de ningú... crec que el tema que estic exposant és clarament un altre... t'has equivocat de persona o et falta comprensió lectora.

Tu en tres línies ja has fet faltes, "als demés" = a la resta.

Jo no he vingut ací a donar un master class de valencià, estic expressant-me d'una forma natural. És increíble que vingues tu a corregir-me. Sols estic argumentant un tema sobre un suposat conflicte lingüístic i en lloc de recolzar a qui clarament està expressant-se en valencià i defensant la llengua, vens a criticar-me. De què? En canvi al que està tirant per terra la nostra llengua, vens a defensar-lo i calles com una p**ta.
Jomateix - 24/07/2020
@Ojo: no seràs el Benito amb un altre nickname? Perque dir que faig faltes en valencià quan no n'hi ha cap, es de ser molt ignorant.
Benito - 24/07/2020
Jomateix, jo no soy ningún tabaletero que me gane la vida sólo por hablar valenciano y tampoco siento especial orgullo por hablarlo, es más, lo hablo porque en mi familia se habla, pero en mi día a día no me sirve para nada.
Insisto, quitaros la boina.
VMB - 24/07/2020
Després de vore els comentaris, veig que hi ha gent que va de corrector catedràtic de la llengua com és un lector que critica les faltes que ha comés JOMATEIX, i jo com a professor de valencià no m' agradaria més que els meus alumnes tingueren una cura de la llengua com este lector i no com el "catedratic' que en nomes 3 linies la seua expressivitat deixa molt que desitjar. El cas de Benito el veig més greu, i hipòcrita, una persona d' Alzira que tinga eixe menyspreu per la nostra llengua, cultura , la nostra forma de ser, no es mereix ser un ciutadà valencià, millor que se' n vaja a viure on pot entendre més la seua llengua preferida i els nostres costums i no etiquetar-nos com a ciutadans de segona classe.
Anem anant - 24/07/2020
VMB pareix mentira que sigues professor. Has fet un comentari més apropiat d'un faller cabretjat que d'un docent. Tant tu com Jomateix no voleu que les coses se façen, com bé algú ha dit, d'una manera plural i imparcial. Per què no la meitat de llibres en valencià i l'altra meitat en castellà. La gent radical com vosaltres mogudes només per ideologies no aporteu massa al que defenseu. Hi ha gent amant del valencià como jo que senc vergonya de que algú pense que som tots iguals. Hi ha valencians que defensem i volem la nostra llengua però també considerem oportuna l'IGUALTAT. Igual per a tots, els mateixos llibres en valencià que en castellà i tots tan amics. Bona nit tingau tots.
Melchor - 24/07/2020
En primer lugar felicitar a los creadores de esta que parece ser tan completa sobre la historia de nuestra población.
Me ha dado pena que no se haya publicado también en castellano. En este debate hay bastante fanático. Una inversión cultural como esta debe ser imparcial e igualitaria porque está costeada con dinero público y yo defiendo también que la obra merecía publicarse en las dos lenguas y espero que aunque sea de manera digital se publique en castellano también
Jomateix - 24/07/2020
Sort que he dit en reiterades ocasions que a mi també em semblaria correcte que es publicara en castellà. Però sembla que això no ho ha llegit ningú, com tampoc el centre del meu argument i els menyspreus de Benito. En fi...

El Zorro - 24/07/2020
He entrado a la web del Ayuntamiento y se puede ver a través de un pdf pero el primer tomo con más de 700 páginas se puede leer pasando las mismas de una en una. El índice debería haberse hecho con enlaces para que la navegación fuera cómoda. Me ha interesado mucho el capítulo "Alzira sota la dictadura franquista (II): 1960-1975", pero he desistido de ir pasando 661 páginas una a una. Es una lástima, las cosas se pueden hacer mejor y más hoy en día.
En cuanto a publicarse solo en valenciano es un gran error ya que de esta manera renunciamos a dar a conocer nuestra historia a todo aquel que no sepa valenciano. Comparto que debería haberse publicado en las dos lenguas oficiales. Para contentar a todos se puede ver en la lectura digital que se ha colgado en la web municipal que el pdf se ha titulado en castellano "Libro_Alzira_HISTORIA.pdf". Bastante contradictorio.......
Alzireny - 24/07/2020
Enhorabuena al Ayuntamiento y sobretodo al alcalde Diego Gomez y a nuestro cronista Aureliano Lairón Viva Alzira
Jomateix - 24/07/2020
@Benito: tu i la boina... altra vegada tratant d'ofendre donant entendre que som uns "paletos". Mira jo parle anglés, italià, castellà i valencià perfectament. Treu-te tu el tricornio. No me les done de moralment superior al contrari que fas tu. Entenc que vius en l'època i llocs equivocats però et diré que estem en 2020, Alzira. Obri un poc la ment.

Bona nit.
Benito - 24/07/2020
Entonces, como diría Ortega, eres tonto en cuatro idiomas.
Y el VBM, presumiendo de ser profesor de valenciano (xD) y repartiendo carnets de identidad.
Tenemos el 'llibret de falla' y ahora también los 'ninots'.
VMB - 25/07/2020
"OJO CON BENITO". Analfabets, ignorants com estos dos renegats valencians que quan no tenen arguments insulten als que no pensen com ells qualificant-los de "los ninots" , deurieu anar a una Escola d' adults per a reciclar- vos que falta vos fa. Gentola com esta que desprecia els costums, la llengua que han mamat son autenticament despreciables i esta gent fa que aquells que no tenen les idees massa clares es decanten pels partits independentistes, en els quals no comulgue. Les dos cares d' una mateixa moneda, gent que quan erem xicotets els qualificàvem com a castellans bords. Aci acabe esta discusió, si voleu rebatre"m esteu equivocats. No pense entrar i seguir discutint perque no pot ser més sord que el que no vol escoltar
alziro - 25/07/2020
VBM, tenim dos llengües co-oficials: valencià i castellà. Un treball d'estes característiques financiat en diners públics es deuria d'haver publicat en les dos llengües. De lo contrari és una falta de respecte i una discriminació cap a la mitat dels valencians, que són igual de valencians que tu encara que no parlen o no llixquen en valencià. A vore si t'entra en la mollera: el castellà forma part de la nostra cultura i la nostra identitat igual que el valencià, ni més ni menys.
Benito - 25/07/2020
Tú, profesor de valenciano (xD), deberías estar orgulloso de que te haya llamado 'ninot', ¡qué más valenciano que un ninot de falla! Demasiada categoría te he dado
Lo que hacen gente como tú y como los que han permitido que esto sea un 'llibret de falla' editándolo sólo en valenciano y discriminando a los que no lo entienden sois culpables de que la gente coja tirria a todo lo que decís defender; queréis imponer el tabalet y la dolçaina yendo de víctimas y tachando de fachas a todo aquel que no esté dispuesto a que impongáis vuestro pensamiento.
Lo curioso es que la gran mayoría de vosotros venís de otras regiones, lo que siempre se ha llamado 'churros' ('charnegos' en Cataluña) y, claro, tenéis que demostrar que sois los más valencianos (quizá por vergüenza de vuestra procedencia). No falla, los más radicales y nacionalistas siempre son de orígenes de otras regiones (bien los padres o los abuelos emigraron, pero no llevan más de dos generaciones en el lugar que tan fervientemente creen defender).
Jomateix - 25/07/2020
Per 4a i última vegada: torne a repetir que a mi em semblaria molt bé que a més a més es publicara en castellà. Sabeu llegir? Teniu comprensió lectora?

Lo que estic defensant es la FALTA DE RESPECTE del Benito i cia a tot el que representa el valencià, taxant-ho de paletos, etc. Es l'únic que estic intentant fer comprendre. Però veig que es impossible. Es veu que la gent no llegeix les coses des del principi de esta "conversa". Les faltes de repecte d'esta persona sembla que donen absolutament igual.
Jomateix - 25/07/2020
I el colmo de tot això, Benito, es que primerament et declares incompetent en valencià, per a dir acte seguit, que en casa parles valencià... i per a rematar-ho, em repliques i contestes quan jo m'estic dirigint a tu en valencià en tot moment. Aleshores si l'entens??? En què quedem??! T'estàs contradient. Fes un esforç que segur que també entens l'obra de D. Lairón.

A banda dels constants menyspreus i faltes de respecte, t'emportes això a un debat polític innecessari i continues encara descalificant i taxant a la resta de radicals, xarnegos, etc... tu si que eres un radical indecent, estret de mires, ignorant i maleducat.
sietevecessiete - 25/07/2020
Interesante tema de debate.
Comprendo a quien defiende el valenciano, comprendo a quien se siente más cercano al castellano.
Igualmente veo con normalidad a quien se siente cómodo con las dos lenguas.
Nadie es más ni es menos por lo que piensa con respecto al idioma.
No me parece que el idioma sea una cuestión para echarse en cara unos a otros.
Porqué nadie pone en cuestión que la enseñanza del inglés sea recomendable, aconsejable y hasta necesaria . Si esto para muchos es incuestionable , porqué no entienden que tanto el castellano como el valenciano es nuestra identidad .
Viva la cultura
Benito - 25/07/2020
Jomateix, menuda empanada mental tienes xD. Tranquilízate, hombre, no te sulfures. ¿Ves? No falla, eres el típico churret que se cree más valenciano que nadie.
Por cierto, no te niego que ojearé el 'llibret de falla', pero por curiosidad y sin mayor interés.
En fin, esto no da para más, ya me he divertido suficiente. Bona barca i bon venta.
Xe què bo - 25/07/2020
Quan Benito ito ito pio pio i Alziro el bobo de bovox no saben per on eixir diuen que era caxondeo, perquè renega de la mare? Clar si no la coneix,
Los poblerinos catetos o catetos del señórito de madrizz.
uno - 26/07/2020
"La Escuela Oficial de Idiomas de Alzira, ya ha recibido1622 solicitudes de sus 3185 plazas disponibles para el próximo curso". Esta noticia y comentarios, los encontraréis en este Diario, con fecha 20 de julio del 2020. (Copiado al pié de la letra). Es una buena oportunidad para quienes tienen dificultad para leer o comprender el valenciano, poder disfrutar la grandiosa Obra "Història d'Alzira". Nunca es tarde para aprender y dicen que el saber, no ocupa lugar. Amunt!
Español - 29/07/2020
El señor alcalde independentista catalán, lo que tiene que hacer es gastar el dinero de nuestros impuestos en limpiar el paraje de la Murta, y no dar dinero a Cataluña para que puedan seguir su revolución contra el estado español.
Xe què bo - 29/07/2020
Molt bé español, jo també vull una "aspanya" sense catalans, ni valencians, madrilenys, aragonesos, andalusos ni ni ni ni ni..... I els diners per pagar a Vox, pp i partits mu aspanyoles amb bon historia corruptel i banderetes fins a la mascareta
Ay mi amigo del Alma
Español - 29/07/2020
Mire usted señor, a mí me importa poco o nada, VOX,PP, PSOE,etc.
No me representan estos señores.
Yo soy español, aquí, en Cataluña, País Vasco, donde vaya por el mundo. Yo no tengo perjuicio de decir que soy español.
Aquí en la Comunidad Valenciana, desde mi punto de vista se debe fomentar el valenciano, no el Catalán. No se puede hacer lo que hizo el señor alcalde, poner en Valencia una película para los niños en catalán,con todo el respeto hacia esa pobre gente que no tiene identidad como español.
Menos mal que en Valencia,no emplean la violencia y el terror para imponer sobre los demás su imposible cometido.
Ahhh. No soy amigo.

Español - 29/07/2020
??, señor tiene usted toda la razón sobre lo sinvergüenzas que son los políticos españoles, según usted.
Pregúntele a la familia Puçol, cuánto dinero se han llevado de aquellas personas que honradamente pagan sus impuestos en la gran Cataluña.
Xe què bo - 29/07/2020
Pujol i prou? Zaplana, camps, Cotino, alejo Vidal Quadras, monasterio,rus, el Chaves d'Andalusia, moreno el Vox, moreno i sus munecos, Ortiz el d'alacant i tot un etz etz etz etz de tots els colors i llarg que no acabaria
O siga vostè pot ser tot lo espanyol que vullga, i jo seré valencià tot el que puga
Recorde a kunta kinte de la novel·la "arrels".
(Fa una estona han pillat amb 110.000 € a un de la trama de zaplana)
Xe què bo - 29/07/2020
Així m'agrada senyor, que vostè tinga un bon sentiment espanyol i utilitzés el castellà i jo com a valencià utilitzaré el valencià i castellà per açi i faré el possible perquè no torne a passar que el meu avi tenia amagats els llibres en valencià i fins i tot al meu pare al anys 70 li foren requisats un grapat de tbos de Mortadelo i Filemó,
Vostè ha vist les agressions i provocacions que pateixen els Xiquets a les trobades d'escoles en valencià o qualsevol manifestació valencianista?

Añadir un comentario

Pregunta de verificación


¿De qué color es el cielo? Azul, rojo o verde
 

Respuesta de verificación

 * Contesta aquí la respuesta a la pregunta arriba mencionada.

Autor

 * Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un Nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

Email

 * La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

Comentario



Antes de enviar el comentario, el usuario reconoce haber leído nuestro aviso legal, observaciones y condiciones generales de uso de esta web.




*El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador.

*Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto, ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos.

*EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario.
El Seis Doble. Todos los derechos reservados. Aviso Legal