Jueves, 8 de diciembre de 2022 Edición diaria nº 5.725 Año: 16 Noticias: 42.329 Fotografías: 104.178 Comentarios de usuarios: 122.524
EL SEIS DOBLE
lunes, 26 de septiembre de 2022
Clic en la foto para ampliar
Ver imágenes de esta noticia
1

 Alzira torna a emocionar-se amb ‘La Troballa’ i la ‘Processoneta del Matí’ de la Mare de Déu de Lluch

La pluja va impedir que se celebrara l’últim acte, la pujada en processó de la Verge al seu santuari

 
 
La Mare de Déu del Lluch “La Moreneta” és la patrona d'Alzira i en aquesta localitat se celebren festes en el seu honor a la fi de setembre. Les festivitats s'estenen durant set dies, entre el penúltim diumenge, quan la imatge baixa del seu santuari, i l'últim diumenge del mes, quan torna a pujar, enguany la pluja ha impedit este últim acte. No obstant això, el dia gran és aquest últim, ja que entre diversos actes destaquen la Troballa i la Processoneta del Matí, l'Ofrena de la Seda o la visita a l'asil.
En la jornada de l'últim diumenge de setembre sonen les campanes de totes les esglésies de la ciutat des de l'alba. La processó del matí parteix des del parc de l'Aràbia Saudita, entorn a les 11:00 hores, acompanyada per balls i danses típiques d'Alzira.
La Verge és portada a coll per dones de la Confraria. En la plaça de Santa Maria té lloc un dels actes més importants: la tradicional Ofrena de la Seda, en la qual s'entreguen a la Verge acolorits manolls de seda en brut trenada.
Aquesta tradició es remunta a l'època en la qual Alzira es configurava com un dels principals centres productors de seda. Després d'aquest acte, els xiquets i joves interpreten danses típiques fins a arribar a l'Ajuntament.
E6D
 
 
 
 
 

._000744

._000587
 
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.

Etiquetas de esta noticia

FiestasVarias
SocialReligión y Culto

Añadir un comentario

Pregunta de verificación


¿De qué color es el cielo? Azul, rojo o verde
 

Respuesta de verificación

 * Contesta aquí la respuesta a la pregunta arriba mencionada.

Autor

 * Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un Nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

Email

 * La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

Comentario



Antes de enviar el comentario, el usuario reconoce haber leído nuestro aviso legal, observaciones y condiciones generales de uso de esta web.




*El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador.

*Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto, ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos.

*EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario.
El Seis Doble. Todos los derechos reservados. Aviso Legal
Página optimizada para navegadores Mozilla Firefox, Internet Explorer y una resolución mínima de pantalla 1024 x 768 px.