Jueves, 15 de enero de 2026 Edición diaria nº 6.859 Año: 19 Noticias: 49.257 Fotografías: 112.736 Comentarios de usuarios: 126.987
EL SEIS DOBLE
lunes, 23 de junio de 2025
Clic en la foto para ampliar
Ver imágenes de esta noticia
1

 La Diputació obri el primer termini del seu pla de recuperació del patrimoni històric amb 12 milions d'inversió

Els municipis de la província disposen de 20 dies hàbils per a presentar les seues sol·licituds en esta primera convocatòria


 

._000900 

._000944
 
Divendres 20 de juny de 2025.- La Diputació de València ha obert el primer termini del seu Pla especial de Recuperació del Patrimoni cultural, que ha rescatat huit anys després amb una dotació inicial de 7,5 milions d'euros que podrà augmentar-se fins a quatre milions en funció dels projectes presentats. El programa, dirigit a edificis BIC o de Rellevància Local dels 266 ajuntaments i les tres entitats locals menors de la província, està coordinat per l'àrea de Cooperació que coordina la vicepresidenta primera, Natàlia Enguix, i subvencionarà projectes amb pressupostos superiors a 100.000 euros i un màxim de finançament d'un milió d'euros.
Els projectes han de ser d'edificis protegits i estar visats per tècnics competents, i la subvenció podrà arribar al 100% del cost de l'actuació sempre que no se supere el límit del milió d'euros en el cas de Béns d'Interés Cultural (BIC) i de 500.000 euros en el de Béns de Rellevància Local (BRL). Cada entitat podrà presentar un únic immoble per a restaurar, i el pagament de l'ajuda serà del 75% en el moment de l'adjudicació de l'obra i del 25% restant amb la justificació. No s'acceptaran ni avantprojectes ni memòries valorades, i en el cas dels BIC s'ha de comptar amb l'autorització de la Generalitat.
La responsable de Cooperació, Natàlia Enguix, explica que els municipis interessats disposen de 20 dies hàbils per a presentar les sol·licituds, que seran validades pels tècnics de la Diputació. “En cas de no esgotar la partida de prop de 12 milions que existix per al pla de recuperació del Patrimoni en la primera convocatòria, obrirem una nova perquè puguen presentar-se més projectes i poder invertir eixos recursos en actuacions importants per als municipis i els seus edificis emblemàtics, tant a nivell històric com artístic i social”.
El president, Vicent Mompó, coincidix amb la vicepresidenta Enguix en l'oportunitat de la mesura. "És una gran notícia que huit anys després la institució torne a posar en marxa un pla d'estes característiques, que permet recuperar el nostre patrimoni històric civil, i que és més necessari que mai després de la dana que ha afectat a molts d'estos edificis singulars". "Amb estes ajudes, destinades a tots els ajuntaments, afectats o no per la riuada, les poblacions de les nostres comarques podran restaurar béns immobles que aporten identitat al territori i ens acosten a la nostra història", afig el president.
La responsable de Cooperació Municipal ha explicat que el pla es posa en marxa després d'haver resolt les al·legacions presentades per Meliana i la Font de la Figuera, i ho fa amb les bases aprovades en el ple de maig. Estes bases "no sols permeten actuar sobre els BIC, sinó també sobre edificis que no tenen la màxima protecció legal però que són molt benvolguts i tenen una gran rellevància en els seus municipis. És necessari preservar estes joies patrimonials per a que puguen disfrutar-les els veïns i veïnes dels nostres pobles i com a elements de promoció econòmica a través del turisme", ha conclòs Enguix, qui ha recordat que les obres hauran d'estar finalitzades abans del 30 de setembre de 2026 i justificades abans del 30 de novembre del mateix any.
Diputació de València
 
 
 

.-000049VID

 

 

El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.

Añadir un comentario

Pregunta de verificación


¿De qué color es el cielo? Azul, rojo o verde
 

Respuesta de verificación

 * Contesta aquí la respuesta a la pregunta arriba mencionada.

Autor

 * Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un Nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

Email

 * La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

Comentario



Antes de enviar el comentario, el usuario reconoce haber leído nuestro aviso legal, observaciones y condiciones generales de uso de esta web.




*El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador.

*Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto, ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos.

*EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario.
El Seis Doble. Todos los derechos reservados. Aviso Legal