Jueves, 11 de diciembre de 2025 Edición diaria nº 6.824 Año: 19 Noticias: 49.126 Fotografías: 112.589 Comentarios de usuarios: 126.916
EL SEIS DOBLE
martes, 12 de agosto de 2025
Clic en la foto para ampliar
Ver imágenes de esta noticia
1

 La Diputació de València destina més d’11,4 milions d’euros per al nou parc de bombers amb heliport d’Alzira

Les obres podrien començar a principis de 2026, una vegada es complete el procés de licitació, ja amb tots els permisos gestionats, inclòs l’espai aeri del futur heliport



._000807

._000581
El Consorci Provincial de Bombers de València (CPBV) ha aprovat el projecte bàsic i d’execució del nou Parc de Bombers d’Alzira, que unificarà en un complex multidisciplinari els serveis de bombers, el Grup Especial de Rescat en Altura (GERA) i el servei d’helicòpter d’emergències, amb la seua tripulació corresponent. La nova infraestructura, que suposarà una inversió de més d’11,4 milions d’euros per part de la Diputació de València, s’ubicarà al polígon industrial El Pla, en un punt considerat estratègic per tal d’atendre amb més eficiència els municipis de la Ribera. “Centralitzar recursos no sols permetrà reduir els temps de resposta, sinó també optimitzar la coordinació entre unitats terrestres, aèries i especialitzades”, ha destacat el president de la Diputació, Vicent Mompó. Les obres preveuen una superfície de 15.000 metres quadrats amb un edifici principal que inclourà hangars per als camions de bombers, magatzems, taller de manteniment, taquilles, vestidors, dormitoris i una zona administrativa.
També es construirà un edifici específic per a la tripulació de l’helicòpter, amb un hangar propi, sales de reunions i descans, i un innovador sistema de descontaminació amb circuits diferenciats i accés separat per a dones i homes. A més, es disposarà d’un heliport operatiu les 24 hores, amb pista d’enlairament i aterratge, dipòsit de combustible i instal·lacions de suport mèdic.
El complex inclourà una torre d’entrenament de set plantes amb rocòdrom professional, una piscina per a pràctiques de busseig i càrrega d’aigua, un aparcament subterrani per a pràctiques amb fum i altres infraestructures tècniques que permetran simulacions realistes.
El president del Consorci i diputat de Medi Ambient, Avelino Mascarell, ha afirmat que “el parc està pensat per facilitar operacions conjuntes i entrenaments realistes, fonamentals per garantir la seguretat tant dels professionals com de la ciutadania”.
Les obres podrien començar a principis de 2026, una vegada es complete el procés de licitació, ja amb tots els permisos gestionats, inclòs l’espai aeri del futur heliport.
E6D
 

 

 

 

El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.

Añadir un comentario

Pregunta de verificación


¿De qué color es el cielo? Azul, rojo o verde
 

Respuesta de verificación

 * Contesta aquí la respuesta a la pregunta arriba mencionada.

Autor

 * Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un Nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

Email

 * La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

Comentario



Antes de enviar el comentario, el usuario reconoce haber leído nuestro aviso legal, observaciones y condiciones generales de uso de esta web.




*El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador.

*Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto, ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos.

*EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario.
El Seis Doble. Todos los derechos reservados. Aviso Legal