EL SEIS DOBLE
jueves, 28 de agosto de 2025
Alzira reclama prolongar el malecó de protecció fins a Algemesí per a evitar futures inundacionsTambé ha sol·licitat millores en el barranc de la Casella, especialment en el tram comprés entre el Pont de Xàtiva i el Tancat de Sant Antoni
L’Ajuntament d’Alzira ha presentat al·legacions al nou pla d’inundacions de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer per exigir la connexió del malecó de protecció amb la mota situada a la riba dreta del riu Xúquer a Algemesí. L’objectiu és reforçar la defensa de la ciutat davant possibles episodis de pluges torrencials com els viscuts el passat 29 d’octubre.
La proposta, que recupera una reivindicació històrica iniciada fa quaranta anys, planteja prolongar el malecó des del Pont de Ferro fins al sector del Tulell. Aquesta actuació permetria protegir tant el nucli urbà com la zona industrial de la carretera d’Albalat i partides rurals com el Forn de Carrascosa.
A més, el consistori aposta per mesures complementàries com l’estudi de zones de laminació i l’aplicació de solucions naturals, com ara corredors fluvials en terrenys agrícoles i la recuperació de bosc de ribera, per reduir el risc en zones urbanes.
D’altra banda, Alzira també ha sol·licitat millores en el barranc de la Casella, especialment en el tram comprés entre el Pont de Xàtiva i el Tancat de Sant Antoni, així com actuacions als barrancs de l’Estret i la Vila per millorar el pas sota la CV-43 i augmentar la capacitat de desguàs del canal interceptor a la zona de Vilella Baixa.
E6D
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
Añadir un comentario











_%20Abril_23.gif)
%20380%20X%20135%20BAJO%20GALERIA.gif)

.jpg)
Etiquetas de esta noticia