EL SEIS DOBLE
miércoles, 3 de septiembre de 2025
La propietat del solar de Joanot Martorell retira l’aigua estancada en compliment de l’orde de l’Ajuntament d'AlziraD’altra banda, des del departament d’Urbanisme també s’ha obert el procediment per a ordenar a l’empresa propietària a complir el deure d’edificar en este solar
La propietat del solar del carrer Joanot Martorell 25 ha retirat l’aigua estancada segons ha comunicat a l’Ajuntament l’empresa contractada per a fer eixa faena. Esta és la culminació a la imposició de l’orde d’execució que va imposar la junta de govern local a proposta del departament d’Urbanisme
Cal recordar que, des de l’any 2010, la propietat ha netejat l’aigua estancada en alguna ocasió, però la problemàtica ha sigut recurrent fins ara. Al llarg d’estos quinze anys, el departament d’Urbanisme ha incoat fins a huit ordes d’execució, en què s’instava a la propietat a complir els seus deures legals. En l’última orde d’execució, des del departament d’Urbanisme s’ha ordenat a la propietat l’extracció de l’aigua estancada al solar i la neteja i desinfecció d’este, per a evitar així les molèsties als veïns i veïnes de la zona, orde que s’ha complit amb el buidatge de l’aigua estancada. Des de l’Ajuntament s’ha recordat també la obligació de conservar el solar en perfectes condicions de salubritat, amb tasques periòdiques de manteniment.
Així mateix, a proposta del departament de Serveis Públics, l’Ajuntament també va incoar l’any 2023 un expedient sancionador contra l'empresa propietària que va finalitzar amb la imposició d'una sanció de 3.000 euros per una infracció molt greu, d'acord amb el que tipifica l'article 11.6a) de l'Ordenança per al control del mosquit tigre amb rellevància per a la salut pública al municipi d'Alzira.
D’altra banda, des del departament d’Urbanisme també s’ha obert el procediment per a ordenar a l’empresa propietària a complir el deure d’edificar en este solar, procediment que ha portat a la inscripció en el Registre Municipal de Solars i Edificis a Rehabilitar i que pot comportar en cas d’incompliment l’aplicació del règim d’edificació forçosa que preveu la normativa urbanística.
Quant a això, el regidor d’Urbanisme, Andrés Gomis, declara que “després dels diferents expedients oberts per l’Ajuntament i d’haver activat els mecanismes que ens dona la llei, ens congratulem que per fi la propietat haja complit l’orde de mantindre el solar en condicions de salubritat, ja que estava provocant molèsties als veïns i veïnes. Ara cal que se’n faça un manteniment periòdic o que es done una solució definitiva perquè es conserve així en el temps, i que s’avance a complir el deure d’edificar en este solar que fa tant de temps que està parat”.
Ajuntamemt d’Alzira
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
Comentarios de nuestros usuarios a esta noticia
Rosa Maria de Dios - 03/09/2025
Por la culpa de ese solar, en verano nos invaden los mosquitos, es un abandono, yo vivo muy cerca y voy con muchas picaduras en el cuerpo, con mucho dolor que causan grave inflamación, de noche es una invasion al dormir con las ventanas abiertas por estas altas temperaturas que estamos viviendo, el vaciarlo no es la solucion, si cae otra vez lluvia se vuelve a llenar de inmediato. Estoy ya cansada de decir que lo tapen, espero que el ayuntamiento obliguen a los dueños hacerlo, es un peligro de enfermar por el olor y por los insectos que alli viven. Se seguro que si estuviera en la Plaza mayor esto ya estaria solucionado desde hace años.
Por la culpa de ese solar, en verano nos invaden los mosquitos, es un abandono, yo vivo muy cerca y voy con muchas picaduras en el cuerpo, con mucho dolor que causan grave inflamación, de noche es una invasion al dormir con las ventanas abiertas por estas altas temperaturas que estamos viviendo, el vaciarlo no es la solucion, si cae otra vez lluvia se vuelve a llenar de inmediato. Estoy ya cansada de decir que lo tapen, espero que el ayuntamiento obliguen a los dueños hacerlo, es un peligro de enfermar por el olor y por los insectos que alli viven. Se seguro que si estuviera en la Plaza mayor esto ya estaria solucionado desde hace años.
Rosa Maria de Dios - 03/09/2025
No se trata de vaciarla si llueve esta otra vez el problema, los vecinos que vivimos cerca nos invaden los mosquitos, yo estoy marcada por ellos el cuerpo porque duermo por las noches por el calor afixiante con las ventanas abiertas. La solucion es taparlo porque estamos ya cansados de decir que esta molestando. de seguro que si estuviera cerca de la plaza mayor ya se hubiera tapado,pero los que vivimos en Joanot Martorell somos mas bajos para el ayuntamiento, no hacen por evitar grave problema que los vecinos estamos sufriendo años.
La verdad al descubierto, no como muchos que critican al ayuntamiento por detras.
No se trata de vaciarla si llueve esta otra vez el problema, los vecinos que vivimos cerca nos invaden los mosquitos, yo estoy marcada por ellos el cuerpo porque duermo por las noches por el calor afixiante con las ventanas abiertas. La solucion es taparlo porque estamos ya cansados de decir que esta molestando. de seguro que si estuviera cerca de la plaza mayor ya se hubiera tapado,pero los que vivimos en Joanot Martorell somos mas bajos para el ayuntamiento, no hacen por evitar grave problema que los vecinos estamos sufriendo años.
La verdad al descubierto, no como muchos que critican al ayuntamiento por detras.
Añadir un comentario











_%20Abril_23.gif)
%20380%20X%20135%20BAJO%20GALERIA.gif)


Etiquetas de esta noticia