Jueves, 15 de enero de 2026 Edición diaria nº 6.859 Año: 19 Noticias: 49.258 Fotografías: 112.736 Comentarios de usuarios: 126.987
EL SEIS DOBLE
domingo, 19 de octubre de 2025
Clic en la foto para ampliar
Ver imágenes de esta noticia
1

 La Conselleria de Cultura reitera el seu suport a la protecció del patrimoni d'Alzira i insta a reformular el projecte de la Casa Reial

La Conselleria recorda que el projecte original va ser autoritzat en un moment de transició institucional



.-000331
La Conselleria de Cultura ha tornat a mostrar la seua voluntat de col·laborar amb l’Ajuntament d’Alzira per tal de preservar el valor patrimonial de la Casa Reial, prevista inicialment com a centre cultural Jaume I, però que segons els informes actuals necessita una reformulació per a garantir la seua compatibilitat amb la normativa patrimonial vigent.
En una carta dirigida a l’alcalde Alfons Domínguez, la Conselleria recorda que el projecte original va ser autoritzat en un moment de transició institucional, amb dubtes tècnics sobre la seua viabilitat. L’escrit fa referència a l’informe d’un arquitecte que considera que el projecte d’execució no respecta els criteris patrimonials establerts, en tractar-se d’un Bé d’Interés Cultural (BIC).
Des de la Direcció General de Patrimoni Cultural es van oferir alternatives per adaptar la proposta i, tot i que es va celebrar una reunió al juliol de 2025, la Conselleria assegura que no ha rebut noves propostes municipals des d’aleshores.
Malgrat les diferències entorn del projecte de la Casa Reial, la Conselleria destaca la seua plena predisposició a seguir treballant en altres línies de col·laboració. Entre elles, s’inclou la restauració de la muralla d’Alzira i una pròxima actuació sobre la Torre dels Coloms a la Murta, amb una inversió d’1 milió d’euros prevista per a 2026.
Així mateix, el departament autonòmic es manté obert a ajudar l’Ajuntament a resoldre les deficiències tècniques del projecte relacionat amb l’església de la Murta, amb l’objectiu de posar en valor el conjunt del Monestir de Santa Maria.
La Conselleria reafirma, finalment, el seu compromís amb la protecció i la difusió del patrimoni valencià, oferint la seua col·laboració institucional per fer compatibles la conservació i els interessos municipals.
E6D

 

 

El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.

Añadir un comentario

Pregunta de verificación


¿De qué color es el cielo? Azul, rojo o verde
 

Respuesta de verificación

 * Contesta aquí la respuesta a la pregunta arriba mencionada.

Autor

 * Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un Nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

Email

 * La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

Comentario



Antes de enviar el comentario, el usuario reconoce haber leído nuestro aviso legal, observaciones y condiciones generales de uso de esta web.




*El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador.

*Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto, ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos.

*EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario.
El Seis Doble. Todos los derechos reservados. Aviso Legal