Domingo, 16 de noviembre de 2025 Edición diaria nº 6.799 Año: 19 Noticias: 48.980 Fotografías: 112.435 Comentarios de usuarios: 126.898
EL SEIS DOBLE
miércoles, 29 de octubre de 2025
Clic en la foto para ampliar

Foto: Ajuntament d'Alzira
Ver imágenes de esta noticia
1 2 3

 Acte d’aniversari de la DANA a Alzira

365 dies després


._000900 
Benvolguts veïns i veïnes,

 

Ens trobem hui ací, un any després d'aquella tràgica DANA que va arrasar vides, llars i, en molts casos, part de la nostra innocència. Un any després, el nostre record continua ben viu i el nostre compromís amb les víctimes i les seues famílies continua més ferm que mai.

 

Enguany, el dolor per la pèrdua de les persones estimades i les conseqüències d’aquell desastre natural han estat constants. Però també és cert que hem sigut testimonis de la força d’un poble que, a pesar de la tragèdia, no es rendix i sempre mira cap avant. El poble valencià ha donat una lliçó de coratge i unitat. Un poble que, en els moments més foscos, ha sigut capaç de tornar a alçar-se, gràcies a l'esforç col·lectiu.

 

Així, la tragèdia de la DANA ens ha deixat almenys dos grans ensenyaments. En primer lloc, ens enfrontem a una veritat inapel·lable en forma climàtica: NO TENIM TEMPS. El temps ens constreny i les solucions i l’adaptació no poden esperar més. Però també ens ha deixat una bona notícia: les persones, en el fons, som més solidàries i implicades del que alguns esperaven, especialment en temps d’emergència i de perill, i especialment la joventut.

 

En aquells moments tan durs, quan la destrucció era tan visible i la tristor tan profunda, la calor humana i la solidaritat van suplir les absències i els silencis que deixaven l’aigua i el fang. Des de les primeres hores, els gestos, xicotets i grans, de les persones voluntàries, de les empreses i de les organitzacions de diferents racons d’Alzira, la Ribera, de tot el territori valencià i de l'Estat, que ens van oferir les seues mans, el seu temps i els seus recursos, van ser un far de llum enmig de l’obscuritat. Foren un recordatori poderós de la nostra capacitat d’unir-nos quan més ho necessitem i foren una de les forces que ens van permetre no defallir en l’ajuda als nostres pobles veïns. 
 
No tinc prou paraules per a agrair a totes i cadascuna de les persones que apostaren el seu esforç i treball en aquells primers moments de penúria col·lectiva i donaren caliu i consol als més necessitats. Estes accions, que mai oblidarem, ens mostren el millor de la nostra societat: la capacitat de posar-se en el lloc de l’altre, d’actuar sense esperar res a canvi, i de crear una cadena de suport que ens fa més forts.

 

Ara, vos convide a guardar un minut de silenci per a recordar les víctimes, per a honorar-les i per a demostrar, novament, la nostra unitat. Un minut de silenci per a recordar el dolor, però també per fer valdre la nostra capacitat per a emparar-nos, per a donar-nos suport mútuament i per a expressar la nostra esperança de seguir avant amb la força i dignitat que este poble es mereix.
Alzira, 29 d’octubre de 2025


 

 

 

 

El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.

Etiquetas de esta noticia

SocialHomenajes, Premios y Celebraciones

Añadir un comentario

Pregunta de verificación


¿De qué color es el cielo? Azul, rojo o verde
 

Respuesta de verificación

 * Contesta aquí la respuesta a la pregunta arriba mencionada.

Autor

 * Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un Nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

Email

 * La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

Comentario



Antes de enviar el comentario, el usuario reconoce haber leído nuestro aviso legal, observaciones y condiciones generales de uso de esta web.




*El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador.

*Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto, ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos.

*EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario.
El Seis Doble. Todos los derechos reservados. Aviso Legal