Martes, 9 de diciembre de 2025 Edición diaria nº 6.822 Año: 19 Noticias: 49.102 Fotografías: 112.564 Comentarios de usuarios: 126.913
EL SEIS DOBLE
martes, 11 de noviembre de 2025
Clic en la foto para ampliar
Ver imágenes de esta noticia
1 2 3

 La nova plaça dedicada a Luis Suñer, un espai verd de trobada ciutadana

Al ser un espai amb ombra, funcionarà com a refugi climàtic d’exterior



.-000403

._000600
L’Ajuntament d’Alzira presenta el disseny de la nova plaça de Luís Suñer, un projecte que recupera el solar de l’antiga estació de servei situada a la confluència de l’avinguda Luís Suñer i el carrer Riola i el transforma en un espai verd de trobada ciutadana.
El projecte naix amb la voluntat de retre homenatge a la figura de Luís Suñer i de dotar esta zona d’Alzira d’un entorn amable, accessible i sostenible. El disseny organitza l’espai en diferents àrees d’estada, vegetació i recorregut, i genera una plaça oberta cap a l’avinguda principal i més protegida cap al carrer Riola. A la cantonada s’ha plantat un arbre de gran port com a element simbòlic, on se situarà el bust de Luís Suñer, mentre que la resta de l’àmbit s’enjardina amb vegetació de baix port i espècies autòctones, que afavorixen la visibilitat, l’ombra i el confort ambiental. També s’ha intentat tindre en compte les noves necessitats derivades de l’emergència climàtica, tenint un alt percentatge de la superfície enjardinada i permeable, per tal de disminuir l’escorrentia de l’aigua de pluja.
El projecte incorpora dos recorreguts principals per als vianants: un que garantix l’accés i eixida dels veïns de l’edifici confrontant que recau sobre la plaça, i un altre que connecta el carrer Riola amb l’avinguda Luís Suñer, el qual preveu la futura creació d’un pas de vianants que millore la connexió transversal del barri.
Amb la finalitat de fomentar la mobilitat sostenible, s’ha disposat un aparcament per a bicicletes integrat en el disseny de la plaça, atesa la demanda existent en este punt de la ciutat. La plaça Luís Suñer es concep així com una nova zona verda en el teixit urbà, un espai de convivència, memòria i futur. 
El regidor d’Hisenda, Contractació i Urbanisme, declara que el disseny de la nova plaça ha volgut recollir les necessitats i demandes del veïnat del barri, a través de diferents reunions mantingudes durant estos mesos. A partir d’este disseny, s’està treballant en l’elaboració del projecte de cara a poder fer-ho durant l’any que ve.
Per la seua banda, l’alcalde, Alfons Domínguez, ha destacat que “després de molts anys i de moltes gestions, aconseguim tancar una etapa i acabar amb la contaminació del sòl d’este espai. Ara, avancem junt amb el veïnat amb el que serà una esta nova plaça, una zona verda que servirà d’homenatge a la figura de Luís Suñer i un lloc de trobada i convivència per al veïnat. Al ser un espai amb ombra, funcionarà com  a refugi climàtic d’exterior. Este projecte simbolitza la transformació d’este solar, en un lloc ple de vida per al barri, que representa el model de ciutat que volem: més verda, més amable i pensada per a les persones”.
Durant els darrers huit anys, s’ha avançat de manera decidida per resoldre un problema que s’arrossegava des de feia dos dècades. Després de vint anys amb problemes de contaminació del sòl, l’Ajuntament va adquirir el terreny i va iniciar les gestions necessàries per a aconseguir la seua descontaminació. Este procés, que va culminar a finals de 2024, ha permés recuperar un espai que havia estat declarat com el primer sòl contaminat de la Comunitat Valenciana, i que ara es transforma en una nova zona verda i de convivència ciutadana.
Ajuntament d’Alzira
 
 
 
 

.-000295VID

 

 

 

 

El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.

Etiquetas de esta noticia

Urbanismo, Infraestructuras y Vivienda

Añadir un comentario

Pregunta de verificación


¿De qué color es el cielo? Azul, rojo o verde
 

Respuesta de verificación

 * Contesta aquí la respuesta a la pregunta arriba mencionada.

Autor

 * Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un Nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

Email

 * La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

Comentario



Antes de enviar el comentario, el usuario reconoce haber leído nuestro aviso legal, observaciones y condiciones generales de uso de esta web.




*El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador.

*Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto, ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos.

*EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario.
El Seis Doble. Todos los derechos reservados. Aviso Legal