EL SEIS DOBLE
miércoles, 3 de junio de 2026
Notable reducció de la població de coloms assilvestrats gràcies al pla impulsat per la regidoria d’Agricultura i Plagues d’AlziraLes captures es realitzen sota control veterinari i els exemplars són traslladats posteriorment als anomenats colomers barrera gestionats per la Federació de Colombicultura i la Generalitat Valenciana
L’Ajuntament d’Alzira ha aconseguit reduir quasi un 50% la població de coloms assilvestrats de la ciutat gràcies al pla de control posat en marxa la passada tardor en col·laboració amb la Federació de Colombicultura de la Comunitat Valenciana i la Generalitat Valenciana. La iniciativa, impulsada des de la Regidoria d’Agricultura, Serveis per a la Ciutat, Plagues i Seguretat, s’ha consolidat com una de les actuacions més destacades en matèria de salut pública i manteniment urbà durant els últims mesos.
Quan es va iniciar la campanya, els estudis tècnics estimaven la presència d’uns 2.000 coloms assilvestrats als carrers d’Alzira. Actualment, la xifra s’ha reduït fins a aproximadament 1.100 exemplars després de la captura controlada de prop d’un miler d’aus.
El regidor de l’àrea, Enrique Montalvá, ha valorat molt positivament els resultats obtinguts. “Hem aconseguit reduir pràcticament a la meitat la població de coloms assilvestrats i continuarem treballant dins d’este conveni perquè és una ferramenta eficaç per a mantindre l’equilibri i evitar que la població torne a créixer”, ha afirmat.
El pla es basa en la instal·lació de gàbies en punts estratègics de la ciutat. Les captures es realitzen sota control veterinari i els exemplars són traslladats posteriorment als anomenats colomers barrera gestionats per la Federació de Colombicultura i la Generalitat Valenciana.
Des de la Regidoria es destaca que este treball respon a tres objectius fonamentals: protegir la salut pública, evitar els danys que els excrements provoquen sobre edificis i mobiliari urbà i garantir una pràctica responsable de la colombicultura esportiva.
Montalvá ha subratllat també l’esforç continuat dels serveis municipals. “Des de la Regidoria d’Agricultura, Serveis per a la Ciutat, Plagues i Seguretat estem realitzant un seguiment constant dels punts amb major concentració d’aus per a adaptar les actuacions a cada moment. És una feina discreta però molt important per a la qualitat de vida dels veïns”, ha explicat.
L’Ajuntament recorda que l’ordenança municipal prohibix alimentar coloms a la via pública. Esta conducta pot comportar sancions de fins a 450 euros, ja que dificulta l’eficàcia de les mesures de control. “La col·laboració ciutadana és fonamental. Si eliminem les fonts d’alimentació incontrolades, contribuïm entre tots a una ciutat més neta, saludable i cuidada”, ha afegit el regidor.
Des del consistori es preveu renovar el conveni vigent una vegada finalitze el primer període anual, davant els bons resultats obtinguts i la necessitat de mantindre una vigilància permanent per a evitar noves proliferacions.
E6D
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.
Comentarios de nuestros usuarios a esta noticia
Recontraindignat - 03/06/2026
Notable reducción de políticus exterminensis, una especie difícil de extinguir y que está causando estragos, caos y disolución entre las sociedades humanas. Ánimo y a por ellos!.
Notable reducción de políticus exterminensis, una especie difícil de extinguir y que está causando estragos, caos y disolución entre las sociedades humanas. Ánimo y a por ellos!.
Dani - 04/06/2026
Tu dirección de correo electrónico es incorrecta.
Tu dirección de correo electrónico es incorrecta.
juanes - 04/06/2026
Que utilicen el mismo sistema con los políticos, que también hay demasiados chupando del bote.
Que utilicen el mismo sistema con los políticos, que también hay demasiados chupando del bote.
Rosa Maria de Dios - 04/06/2026
Ya estan tranquilos por hacer desaparecer nuetros hermanos palomos, viva las drogas, viva los virus pandemias de humanos, viva los gases contaminantes de maquinas y otros como cohetes mandando a la luna o a otros satelites valiendo un paston y contaminando los aires que Dios los creo puros. El hombre es el ser que por la libertad que le dio mas descabellado de esta vida. Los seres humanos andan de cabeza y piensan por los pies.
En defensa de la naturaleza que Dios nos creo junto con todos los animales.
En verdad les digo que lo que se siembra se cosecha, tarde o pronto se vera este acto injusto, saben porque, porque Dios obrará con justicia.
Siembra cardos con espinas, no cosecharas flores de tus semillas.
Maya Dios Es sin yo ser
Ya estan tranquilos por hacer desaparecer nuetros hermanos palomos, viva las drogas, viva los virus pandemias de humanos, viva los gases contaminantes de maquinas y otros como cohetes mandando a la luna o a otros satelites valiendo un paston y contaminando los aires que Dios los creo puros. El hombre es el ser que por la libertad que le dio mas descabellado de esta vida. Los seres humanos andan de cabeza y piensan por los pies.
En defensa de la naturaleza que Dios nos creo junto con todos los animales.
En verdad les digo que lo que se siembra se cosecha, tarde o pronto se vera este acto injusto, saben porque, porque Dios obrará con justicia.
Siembra cardos con espinas, no cosecharas flores de tus semillas.
Maya Dios Es sin yo ser
Añadir un comentario











_%20Abril_23.gif)
%20380%20X%20135%20BAJO%20GALERIA.gif)
.gif)
.gif)
Etiquetas de esta noticia