Sábado, 17 de mayo de 2025 Edición diaria nº 6.616 Año: 19 Noticias: 48.060 Fotografías: 111.410 Comentarios de usuarios: 126.646
EL SEIS DOBLE
viernes, 15 de noviembre de 2024
Clic en la foto para ampliar

Foto: LA UNIÓ
Ver imágenes de esta noticia
1

 LA UNIÓ reclama a la Generalitat un paquet d'ajudes i mesures suficient que complemente al del Govern per a recuperar el teixit agrari afectat per la DANA

Només 20 milions per a reposar camins rurals és un pressupost ridícul i hauria d'aportar la Conselleria d'Agricultura una quantitat significativament major


._000944
La Unió Llauradora i Ramadera sol·licita a la Generalitat que pose en marxa de manera urgent un pla amb ajudes i mesures, dotat amb un pressupost suficient, per a recuperar la capacitat productiva del camp valencià després de la DANA i que complemente l'aprovat ja pel Govern d'Espanya.
L'organització agrària demana l'aprovació de forma immediata per part de la Generalitat de les bases reguladores per a disposar d'ajudes directes amb fons propis destinades als titulars d'explotacions agrícoles i ramaderes que s'hagen vist afectades per aquesta situació catastròfica i que permeta restaurar la capacitat productiva de les explotacions danyades.
LA UNIÓ considera que les principals pèrdues d'aquesta DANA són estructurals i se centren en les infraestructures agrícoles, amb una xifra provisional estimada per l'organització de més de 511 milions d'euros. És urgent la reparació de les infraestructures agràries per a facilitar l'accés a explotacions i poder fer les tasques d'adequació i recuperació productiva mitjançant la neteja dels camps.
Hi ha danys tant en béns comunals com en els particulars de les parcel·les de cultiu. S'observen destrosses en camins rurals i marges, instal·lacions de reg, marges i murs de contenció en bancals, trencament de séquies, casetes d'eines, maquinària, hivernacles, espatleres de vinyes, aterrament en camps i camins; a més d'arrossegaments amb pèrdua de plantacions.
El Govern d'Espanya ha habilitat una partida de 175 milions per a aquesta reposició i la Conselleria d'Agricultura ha anunciat només 20 milions, una quantia totalment ridícula. LA UNIÓ insta a la Generalitat a aportar una quantitat significativament major per a complementar l'ajuda estatal i cobrir les necessitats reals del sector agrari.
A més, atés que el Govern d'Espanya no ha contemplat en les seues mesures i ajudes els municipis de Castelló afectats per les pluges torrencials, LA UNIÓ sol·licita al Consell que incloga a aquests municipis en el seu pla de suport, tal com va traslladar l'organització agrària el passat 8 de novembre.
L'impacte en els cultius també deixa una reguera de pèrdues. Els cultius amb major afecció són els cítrics, caquis i les hortalisses, vivers i plantes ornamentals i en menor mesura la vinya, on en conjunt pot haver-hi unes pèrdues superiors als 300 milions d'euros segons LA UNIÓ. L'organització demana un pla de reconversió d'alguns cultius que han perdut l'arbratge
LA UNIÓ també sol·licita a la Conselleria d'Agricultura el repartiment gratuït de fungicides per a evitar malalties en els arbres davant l'excés d'humitat. En aquest sentit, per a agilitzar el procés proposa que el llaurador el compre ja i present la factura perquè se li reintegre l'import.
A causa de la pèrdua i destrosses en la maquinària agrícola, a instàncies de LA UNIÓ el Govern ha aprovat ja una ajuda de 10 milions en aquesta matèria que ha de desenvolupar-se mitjançant ordre ministerial. Mentre no estiga operatiu, la Conselleria d'Agricultura ha de posar a la disposició dels llauradors afectats que han perdut la maquinària agrària un servei de treballs agraris per a donar-los suport en les tasques de recuperació de cultius i terres i que, per tant, no podran realitzar durant els pròxims mesos els treballs habituals de cultiu fins que puguen disposar d'una nova maquinària en propietat.
LA UNIÓ
 
 
 
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.

Etiquetas de esta noticia

Agricultura
El Tiempo en Alzira

Añadir un comentario

Pregunta de verificación


¿De qué color es el cielo? Azul, rojo o verde
 

Respuesta de verificación

 * Contesta aquí la respuesta a la pregunta arriba mencionada.

Autor

 * Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un Nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

Email

 * La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

Comentario



Antes de enviar el comentario, el usuario reconoce haber leído nuestro aviso legal, observaciones y condiciones generales de uso de esta web.




*El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador.

*Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto, ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos.

*EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario.
El Seis Doble. Todos los derechos reservados. Aviso Legal