Sábado, 17 de mayo de 2025 Edición diaria nº 6.616 Año: 19 Noticias: 48.060 Fotografías: 111.410 Comentarios de usuarios: 126.646
EL SEIS DOBLE
jueves, 21 de noviembre de 2024
Clic en la foto para ampliar

Foto: LA UNIÓ
Ver imágenes de esta noticia
1 2

 LA UNIÓ demana al Govern ajudes directes per als llauradors que reparen infraestructures agràries o netegen les seues parcel·les sense poder esperar l’actuació de Tragsa

L'agilitat i flexibilitat que brindaria aquesta mesura permetria als llauradors afectats realitzar intervencions immediates, garantint així la continuïtat de la producció i minimitzar les pèrdues


._000944
La Unió Llauradora i Ramadera ha sol·licitat al Ministeri d'Agricultura, a través de la Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana, que habilite una línia d'ajudes directes, complementària a les ja existents, perquè els titulars d'explotacions agràries afectats per la DANA siguen compensats després de realitzar, amb caràcter d'urgència i amb els seus propis mitjans, diverses accions de reparació d'infraestructures agràries i neteja i desenrunament de parcel·les i camins agrícoles afectats.
Molts llauradors necessiten entrar ja a les seues parcel·les per a recol·lectar les seues collites, realitzar tractaments fitosanitaris i tractaments amb productes fungicides per a evitar l'aparició de fongs, i no poden esperar per més temps la intervenció de Tragsa. LA UNIÓ creu que, a través de fotos georeferenciades de la situació de la parcel·la, abans i després dels arranjaments, es podria justificar el treball dels llauradors i compensar els costos.
Segons el parer de LA UNIÓ, l'agilitat i flexibilitat que brindaria aquesta mesura permetria als llauradors afectats realitzar intervencions immediates, garantint així la continuïtat de la producció i minimitzar les pèrdues. Aquestes ajudes podrien establir-se de manera similar a les que es contemplen ja en l'article 25 del Reial decret llei 7/2024, d'11 de novembre, pel qual s'adopten mesures urgents per la DANA, però sense la intermediació de TRAGSA, “permetent que els productors utilitzen fons directament per a cobrir els costos de les accions urgents necessàries”.
LA UNIÓ trasllada al Govern el seu reconeixement per les mesures adoptades en eixe article, que inclouen l'objectiu de recuperació del potencial productiu de les explotacions agràries a través d'actuacions urgents encomanades a l'empresa TRAGSA. En aquest sentit, valora de manera positiva que els costos associats a aquestes actuacions recaiguen sobre el Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació, alleujant així la càrrega econòmica per als afectats. No obstant això, considera l'organització que el sector agrari és un sector dinàmic que precisa d'accions urgents i immediates per a garantir la continuïtat de les activitats productives. Actualment, molts llauradors s'enfronten a la impossibilitat d'esperar a l'actuació de TRAGSA per a realitzar labors necessàries, com, per exemple, i entre altres:
-Reparació de camins d'accés a parcel·les per a la recol·lecció de cultius.
-Aplicació de tractaments fitosanitaris, especialment fungicides, per a evitar la pèrdua de collites, cultius i plantacions.
-Neteja i condicionament d'infraestructures essencials per a mantindre la viabilitat dels cultius.
Aquests treballs d'urgència estan sent realitzats, o es preveu que siguen realitzats, pels propis titulars de les explotacions agràries, amb els seus propis mitjans i recursos. No obstant això, aquesta situació suposa un cost addicional i un esforç significatiu per als llauradors, els qui ja han patit pèrdues econòmiques importants a causa de la DANA.
Per tot l'anterior, des de LA UNIÓ es proposa aquesta línia d'ajudes directes perquè els titulars d'explotacions agràries puguen efectuar o efectuen, d'urgència i pels seus propis mitjans, les següents accions ja:
-Reparació d'infraestructures agràries (camins, sistemes de reg, murs, etc.) necessàries per a l'accés i maneig dels cultius.
-Neteja i desenrunament de parcel·les i camins agrícoles afectats per l'acumulació de materials arrossegats per la DANA.
LA UNIÓ espera que aquesta proposta siga aprovada per a reforçar el suport al sector agrari en aquests moments de dificultat i es posa a la disposició del Govern per a col·laborar en el disseny i desenvolupament d'aquestes ajudes, amb la finalitat d'assegurar que arriben de manera eficient als llauradors que més ho necessiten.
LA UNIÓ

 

 

El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.

Etiquetas de esta noticia

Agricultura
El Tiempo en Alzira

Comentarios de nuestros usuarios a esta noticia

Rosa Maria de Dios - 21/11/2024
Esto cada día que pasa se esta complicando, España ya esta empezando a sentir esos finales de los tiempos provocados por los humanos. La política y la religión son las que nos han traído gran perdición a la humanidad, guerras por desear ser mas poderosos y siguiendo cometiendo crímenes a nuestra madre naturaleza y también a crímenes a los humanos. En mi vida desde niña e tenido visiones que todas tarde o temprano han ocurrido, y años aquí en mi pueblo lo e anunciado primero a mis padres y familiares así como a los vecinos y amigos, tengo fama de ser una loca desequilibrada asi hasta hoy soy famosa en las personas que creen que me conocen, ni lo mas mínimo saben quien soy y de mi misión, pero voy a decir unas ciertas palabras de una persona que siguen como un dios, NADIE ES PROFETA EN SU TIERRA. Esa es una gran verdad, si estuviera en tiempos de la Inquisición seria quemada en una hoguera, hay muchas personas incluso en la familia que se han burlado incluso no me hablan porque de mi sienten vergüenza. Alzira en el Raco de les Viñes los simbolicos pies de Dios en un monte pequeño se posaron confundiendo visiones por la religión católica fue destruido, en verdad os digo que la fuerza de un angel no de virgen confundida a estado y esta en un santo monte de Alzira y no muy largo verán quien es y la verdades dichas. Vuelvo a decir yo soy la que soy no la que desean que fuera, todo es posible para Dios el actúa a Su manera, siempre lo estoy diciendo, EL ES SIN YO SER. Estamos en los principios del fin de las creaciones humanas fuera de la perfección de Dios nuestro creador. No me importa vuestras criticas con gran tristeza seguiré la misión que Dios me puso en mi vida, con ya cerca de mis 76 años en las Manos Divinas de Dios seré ese cebo en la caña del Gran Perfecto y Sabio pescador siendo El sin ser yo.
Este vídeo de un humilde presentador hoy lo que no dicen los presentadores de Español lo dice con muchas verdades este señor.
Maya
https://www.youtube.com/watch?v=sJ_Lr6ObpyE

Añadir un comentario

Pregunta de verificación


¿De qué color es el cielo? Azul, rojo o verde
 

Respuesta de verificación

 * Contesta aquí la respuesta a la pregunta arriba mencionada.

Autor

 * Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un Nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

Email

 * La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

Comentario



Antes de enviar el comentario, el usuario reconoce haber leído nuestro aviso legal, observaciones y condiciones generales de uso de esta web.




*El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador.

*Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto, ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos.

*EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario.
El Seis Doble. Todos los derechos reservados. Aviso Legal