Viernes, 17 de mayo de 2024 Edición diaria nº 6.251 Año: 18 Noticias: 46.053 Fotografías: 109.056 Comentarios de usuarios: 125.652
EL SEIS DOBLE
lunes, 10 de junio de 2013
Clic en la foto para ampliar

Paco Gimeno
Ver imágenes de esta noticia
1

 Oxímoron - Article d’opinió de Paco Gimeno

“Als Plenaris del nostre Ajuntament, l’Alcaldessa fa un ús totalment partidista per afavorir els Regidors del seu partit”


 

.-000196

La setmana passada haguérem de llegir el segon dels comunicats del PP referit a Compromís. Sembla que no els agrada la tasca d’oposició que la nostra coalició realitza, i els nous membres de la seua recentment elegida Ejecutiva Local, s’han posat mans en l’obra per donar instruccions sobre democràcia, “decoro”, i honestedat política.

No sembla estrany que els nous integrants de l’Ejecutiva Local del PP tracten de guanyar-se el jornal, vist el que hem vist aquests mesos sobre els sous i sobresous que paguen en eixe partit; com tampoc és nova la forma en la que se’l guanyen: mentint. Mentida era l’acusació primera sobre “l’assetjament passiu”, un concepte inventat “ad hoc”, per a l’ocasió, com mentida és el nou comunicat sobre els fets ocorreguts al darrer Plenari.

En primer lloc, el Regidor Lahuerta no tractava de contestar a Compromís, doncs no es va formular per part nostra cap prec ni pregunta. El meu company Diego Gómez es limità a respondre una qüestió que Lahuerta ens va formular en la darrera Sessió Plenària; i amb el mateix dret que la resta de Regidors, ni més ni menys, una vegada contestada la pregunta no havíem de rebre cap rèplica.

En el moment en què l’Alcaldessa, una vegada més, contravenia els Reglaments, la lògica i el sentit comú, i donava un tracte de favor a un dels seus Regidors, discriminant i menyspreant als representants de l’oposició, decidirem, en un acte de protesta legítim, no escoltar el que el senyor Lahuerta que anava a llegir-nos; sabent com sabíem què no tindríem la possibilitat de respondre-li. Qualsevol ciutadà pot comprovar només donant una ullada a la videoacta que el Regidor es va limitar a llegir allò què portava escrit d’avantmà.

A més, i pel què m’han comentat companys què sí escoltaren la seua intervenció, el Regidor Lahuerta va dedicar bona part del seu escrit a respondre uns comentaris meus escrits a un diari digital, aclarint l’actuació de la nostra companya Adelaida al cas de la Piscina.

El Regidor podria haver-me contestat en eixe mateix mitjà de la mateixa manera què jo vaig comentar. Va preferir però, refugiar-se darrere la protecció de l’Alcaldessa i llegir un pamflet sabent què no se’ns concediria dret a rèplica. Molt valenta la seua actitud! Enlloc de respondre en un mitjà lliure, on se li podria replicar i debatre amb llibertat, confrontant propostes i opinions, prefereix fer-ho fora del lloc i on se sap l’únic interlocutor. El lector avesat sabrà catalogar els fets; però no puc evitar comentar què, al meu poble, eixa forma de procedir té un nom molt concret.

Tal i com estableix el Reglament, les respostes què es donen al torn de Precs i Preguntes no admeten rèplica; així què la concessió per part d’Alcaldia d’un torn al senyor Lahuerta era una flagrant irregularitat. Més encara quan aquest Regidor haguera llegit el seu al·legat, per a això el portava, sense que haguera mediat prec ni pregunta per part nostra.

Res d’estrany als Plenaris, on la senyora Alcaldessa fa un ús totalment partidista del punt de Precs i Preguntes, no permetent mai respondre als representants de la oposició quan se’ls requereix. I no ens ve de nou: En moltes sessions plenàries hem hagut de patir que militants del PP ens llencen acusacions, més què preguntes, des dels seients del públic assistent; Que Regidors del seu partit aprofiten un torn que no els correspon, el de respondre precs o preguntes, per dirigir-se a nosaltres sense que haja mediat interpel·lació alguna anterior per la nostra banda; o que, davant preguntes o al·lusions directes, no se’ns permeta contestar.... i un llarg etcètera.

Elena Bastidas no respecta els Reglaments, ni tan sols el sentit comú ni la lògica més elemental. Tal i com estableix el Reglament Municipal, en ningun cas s’obrirà debat al torn de Precs i Preguntes. Sí que diu que la persona a qui es dirigeix una pregunta ha de gaudir de l’adequat torn de resposta. Així què la concessió per part d’Alcaldia d’un torn al senyor Lahuerta era una flagrant irregularitat.

Cal afegir aleshores, que si l’Alcaldessa no té intenció de concedir torns de resposta als membres de la oposició, al menys no hauria de permetre què els seus companys de partit, o el públic present als Plenaris, es dirigira a nosaltres, donat què no anem a poder respondre cap qüestió plantejada. No és tracta de què “ens agrade més o menys el què se’ns diu”, sinó de poder respondre allò què es pregunta. Per a què ens pregunten si no?

I finalment, si cap Regidor de l’oposició formula prec ni pregunta alguna, i l’Alcaldessa considera, com així sembla, que uns estem per formular precs o preguntes i altres, els membres de l’equip de govern, per respondre-les, aquests no haurien de poder dirigir-se a la oposició si no se’ls formula pregunta alguna.   

Res d’això passa als Plenaris del nostre Ajuntament on, insistisc, l’Alcaldessa fa un ús totalment partidista per afavorir els Regidors del seu partit.

Per últim, escoltar un director de sucursal bancària intervinguda per males pràctiques, parlar de “decencia”, “decoro” i “principios”, o llegir a un membre de la Ejecutiva Local del PP donar lliçons de “democràcia” als demés, sona a sarcasme. Unir totes eixes paraules en un mateix paràgraf és un oxímoron.

Paco Gimeno

Regidor Compromís per Alzira

 

Els comentaris escrits a un diari digital a que fa referència Paco Gimeno són els que publicarem en El Seis Doble en la entrada “El PP de Alzira acusa a Compromís per Alzira de ‘acoso pasivo”. Es poden llegir fent clic ací.

 

El Seis Doble no corregix els escrits que rep. La reproducció d'este text és literal; fidel a les paraules, redacció, ortografia i sentit de l'autor/s.



                              
.-000177                                         .-000019                .-000081                                               .-000151
                           

                .-000025                            .-000165                  .-000144              .-000131


 

 

 

El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.

Etiquetas de esta noticia

PolíticaActualidad Política

Comentarios de nuestros usuarios a esta noticia

Juan Gómez - 10/06/2013
Ya era hora que alguien después de tantos años dijera esto. La actitud de la alcaldesa en los plenos no es nada equitativa, y no cumple el reglamento muchísimas veces. Menos mal que están ahora las videoactas y la gente que nos interesamos las vemos
Pepino - 10/06/2013
Més clar aigua
Jaume - 10/06/2013
He vist la videoacta y el Sr. Lahuerta només sap dir les coses si les té preparadetes i escrites. Li lleves el paper i bona nit.
Apolo - 10/06/2013
Lahuerta si tuviera decoro político dimitirías mañana mismo. Estamos de tu austeridad y palabrería hasta la coronilla. No te cree nadie
Benito - 10/06/2013
Paco, no uses esos términos literarios para definir los escritos del peperio, ¿tú crees que sabrán lo que es un oxímoron? Algunos concejales, que las palabras más técnicas que han escuchado ha sido falla, llegona, paraeta, peluquería... se crearán que oxímoron es un nuevo planeta.

"Per últim, escoltar un director de sucursal bancària intervinguda per males pràctiques, parlar de “decencia”, “decoro” i “principios".
Ya se sabe como es el peperío. Por poner otro ejemplo, un partido con un fondo de armario inmenso y en el tema de la homosexualidad hipócritas hasta decir basta.

"Un membre de la Ejecutiva Local del PP donar lliçons de “democràcia” als demés, sona a sarcasme".
Cada vez que un facha de estos dice eso de: "no mirar al pasado", "no remover las cosas" y demás cosas por el estilo, todo en nombre de la democracia, se da uno cuenta quien es esta gente. Si estos son demócratas a mí que me tachen de la lista. Con uno de derechas ni a cobrar una herencia porque una de dos, o te la roba o tienes que pagar más de lo que vas a heredar.
Pomponio Flato - 10/06/2013
Abans de tenir temps d'emocionarme, ja m'he cabrejat amb aquesta colla de mediocres, mal educats, nefastos i se m'acaben els adjectius. No representen en aquest moment ni a la meitat del poble. Només es deixen veure i donen la cara en processons i desfilades saludant a tothom, com si tots els haguessin votat. Per que no comencen a donar exemple d'alguna cosa, si és que saben. Vergonya haurien de tenir amb tot el que els està caient. Sr Lahuerta baixa els impostos, escalfa't el cap en com fer-ho, i Guanya't el sou.
Ciudadana - 10/06/2013
Ya está el teacher dando lecciones....l
Pompilio Grasso - 10/06/2013
Paco, digo Pomponio, por un momento pensaba que eso de salir en procesiones y saludando en todas las fotos habidas y por haber era por tus compis de el Bloc.
Dejaros ya de vuestro pan y circo y chorradas varias, de si me dijo y le dije, y trabajar de una vez para el pueblo. Ya han pasado 2 años y todavía no sabría destacaros medidas de calado: tamboradas, mucho circo en los plenos, las palmeras y poco más.
Con la que está cayendo!
viejo - 11/06/2013
¡Que empieze el espectáculo!, ha llegado el circo.
Ahora pides que se cumplen las normas, en cambio tu compañero Aranda pide que se cambien para favorecer a los dueños de los terrenos del PAI de la Barraca. Tu compañera de partido se las pasa por sus entretelas para que le den un bar a su familiar, la transparencia de vuestras cuentas brilla por su ausencia...............
En cambio te pones como un basilisco cuando nuestra alcaldesa ejerce trato de favor con sus compañeros de partido, ¿Acaso tú no haces lo mismo?. Hay mucho que hacer en este pueblo, como por ejemplo investigar sobre las concesiones de obras y servicios a los acompañantes sonrientes de la alcaldesa el día de la toma de posesión de la casita de la Alquerieta.
julian - 11/06/2013
La Sra. concejal de Compromis, sabe escribir? lo digo por que nunca da explicaciones de los temas que le afectan.
Carmela - 11/06/2013
Sr. Gimeno, que poca credibilidad tiene, Vds creo que no conocen el reglamento, si Vd. interviene en el pleno y nombra a cualquier concejal, este tiene derecho a réplica, por otro lado la respuesta se les pidió en el pleno anterior (un mes antes) y no ahora. Es más, las respuestas de temas municipales que Vds preguntan por registro de entrada, se contestan en el lugar que toca y no por medio de la prensa.
En cuanto a acusar al señor Lahuerta utilizando el lugar donde trabaja, le voy a acusar a Vd. de todas las deficiencias que puedan haber en educación por dedicarse Vd a la enseñanza. ¿Es vd. el que decía que defendía a los trabajadores? seria antes de tocar sillón.
Siempre respetan su forma de vestir y demás y nadie le habla a Vd de decoro pero Vd sí se permite hacerlo, cuánto daño les debe haber hecho la metida de pata de su compañera.
En cuanto al comportamiento de la Sra Alcaldesa, le diré que es el correcto y si no el secretario no dejaría que se saltase las normas a la torera, por cierto soy simpatizante del PP, conozco gente de la ejecutiva que trabajan y olvídese de los sobresueldos. No hay partidos corruptos si no personas corruptas y le puedo decir que en la agrupación del PP de Alzira, no los hay .
tino - 11/06/2013
Viejo i julian, seguir tocant un tema que ja s'ha demostrat que es una mentida, demostra els pocs arguments i la por que teniu a Compromís .
vellet - 11/06/2013
Viejo ,amb lo de la tamborada a quedat demostrat que el vostre partits esta dient falsetats per a criticar a la regidora de compromís .Acusar per acusar, per justificar la corrupció dels vostres es molt propi dels peperos .Que tots no som iguals, més que no vos entre en la mollera
Paco Gimeno - 11/06/2013
Abans de comentar res, agraïr a tots i totes, a qui vos sentiu identificats i als qui no, la vostra paciència en llegir les meues opinions.
Pompilio, no hi ha més cec què aquell què no vol veure. Si tú només has vist les opinions de Compromís respecte tamborades i palmeres, solament puc recomanar-te què millores eixa vista. Amb el què està caiguent et puc assegurar què hem proposat moltes més coses, i sobre temes més importants o urgents, què les què tú dius haber vist.
Viejo, sobre alguns dels aspectes què ara comentes ja hem discutit en altres ocasions. No vaig a repetir-me ara. De tota manera, sobre la proposta que fa Carles respecte del PAI de la Barraca, estic ben segur què no és contraria a norma alguna. I en qualsevol cas, demanar què es canvie una norma, si no m'agrada, és totalment legítim. No així botar-se-la a conveniència.
Quant a Carmela, respecte les teues simpaties polítiques, faltaria més, però no abundes en la mentida per mantindre-les (tot i què eres molt lliure de fer-ho, només és una recomanació).
En primer lloc, conec el Reglament, per això em queixe. Clar què en cas d'al·lussions hauria d'existir el dret a rèplica, però per a tots, i no solament per als membres de l'Equip de Govern, com és el cas d'aquest Ajuntament. Al Plenari anterior, com vosté diu, se'ns va al·ludir i no se'ns va concedir el dret legítim de resposta. Per això haguerem de fer-ho al Plenari seguent.
Eixa de fet, és una pràctica habitual en el propi Equip de Govern, què respón a moltes preguntes en Plenaris posteriors, quan les respón. Jo encara estic esperant què precissament el Regidor Lahuerta em responga una pregunta que li vaig formular fa quatre messos, i què li he hagut de recordar en algún dels Plenaris posteriors. El meu company Diego Gómez va haber d'escoltar-li al mateix Regidor, a una pregunta feta un mes abans, què la informació la tenia, però què de la mateixa manera què ell l'havia aconseguit, podria aconseguir-la Diego, i per això no li anava a respondre.
La "resposta" de Lahuerta en aquest Plenari en qüestió, la portava escrita de casa. Tant li feia què l'al·ludirem o no, l'anava a llegir de tota manera. I en eixa resposta es referia a comentaris meus en aquest mitjà digital. Així què, "el lugar adecuado" per respondre eixos comentaris és el lloc on es fan, i no el Plenari de l'Ajuntament, on no se'l requereix ni de paraula ni per registre d'entrada. És evident que el que s'anava a perpetrar era una altra irregularitat en els Reglaments de les què em queixe en aquest artícle.
El comportament de l'Alcaldessa no és correcte, per més què el Secretari no trobe cap il·legalitat. Una cosa és la norma i un altra la decència. De fet, només una vegada es va permetre a una Regidora de la oposició repondre al torn de Precs i Preguntes, a un ciutada què li va preguntar sobre la postura del seu partit davant la construcció del trinquet. Em referisc a la Regidora Isabel Aguilar, què va poder respondre a una pregunta feta des del públic.
El Secretari no va posar cap problema a què ho fera. Ara, eixe dia les funcions d'Alcalde les ostentava el Regidor José Luis Palacios, doncs l'Alcaldessa no es trobava al poble. Si el Secretari era el mateix... és pot o no es pot respondre a preguntes dirigides als Regidors de la oposició? Què havia canviat en eixe Plenari? La resposta és òbvia. I el talant manifestat per un i altra també.
Finalment li diré què, en la meua opinió, hi ha persones corruptes i també partits corruptes. De fet, si s'acaba demostrant tot el què de moment va sabent-se mitjançant diversos "autos" judicials, sobre els comptes B del Partit Popular, els sobresous, les omissions a Hisenda, el pressumpte finançament irregular, no estem davant corrupcions personals sinó davant una corrupció institucional. Les seues simpaties polítiques es convertiran, sí tot açò acaba confirmant-se, en simpaties per un partit corrupte. Ara què pot esperar a què això passe per canviar-les.
Pel demés, de la mateixa manera què vosté pot defensar un partit corrupte, en la meua opinió, i parlar d'honestedat; jo també reclame el meu dret a parlar de "decoro" i vestir-me com em done la gana. Ningú és perfecte.
De la mateixa manera què puc pensar què un director de sucursal d'un banc intervingut per males pràctiques, de ben segur que alguna "preferent" haurà tractat de col·locar-li a algún dels seus clients. Al cap i a la fi, no parlem d'una entitat financera qualsevol, sinó una de les pitjors gestionades; i no d'un treballador qualsevol tampoc.
Vosté pot pensar què, en el cas de l'ensenyament, alguns professors son còmplices de les retallades i la degradació subsegüent del sistema públic de l'educació. És molt lliure. Al cap i a la fi, en el fons, jo també pense, encara que per motius diferents, el mateix què vosté sobre això.
Inflación de concejales - 11/06/2013
Bueno, bueno, si conociésemos a quienes intervienen de forma anónima. Cuanta inflación de comentaristas - concejales, eh Carmela - Lahuerta y Paco Gimeno (bajo un montón de nombres) y el cuarto concejal de Compromís...
d´Alzira - 11/06/2013
viejo, julian i Carmela, per què no li pregunten a Àndres d´Alzira Radio que ix en un altre article d´aquest diari amb quina oposició va entrar de director d´aquesta empresa pública que ens costa tants diners als alzirenys, la majoria per a pagar el seu sou de gran directiu sense ser ni periodiste. O es que com es del mateix partit que vostès no volen parlar per si els toca algo en el futur. Em sap mal dir-los que no val la pena utilitzar tanta vaselina, a les properes no van a agafar ni les de terra.
Pomponio Flato - 11/06/2013
Paco:
Abans de tenir temps d'emocionar, ja m'he cabrejat de nou ..... No perdis el temps donant explicacions als que estan sentint el que no volen sentir. En aquesta província, el més possible és que tinguem molts Paralitics Mentals. Es aquesta tractant de fer veure, el que són capaços de fer i fan aquests polítics mediocres, siguin d'una part o d'una altra. Però aquests PPeros s'emporten el premi gros. .
Ciudadana - 12/06/2013
Como resulta que aquí todo vale, decirle a pomponio que el entiende bastante de paralíticos cerebrales..... Estos rojos que mal educados son y que poca tolerancia tienen.....
Ciudadana - 12/06/2013
Pomponio, estoy totalmente de acuerdo contigo. Los paraliticos cerebrales somos los españoles que hemos votado a esta clase de politicos desvengonzados y caraduras que encima de robarnos, nos tratan de imbéciles.
viejo - 12/06/2013
vellet
Supongo que te refieres a cuando digo "que el rugir de los tambores me recuerda a nanos desfilando vestidos de requetés y falangistas en las bandas de cornetas y tambores, a señoras con teja y relicario, a curas bajo palio y paisanos descalzos golpeándose el pecho, al redoble de tambor antes de las ejecuciones , al intento de acallar la melodia armónica de las bandas de música, a la España profunda y cañí aún no desaparecida, etc. etc.". Si te refieres a eso, si , ese es mi comentario y mis recuerdos al escuchar el desacorde tamboril.
¿Que no te gusta?, me trae sin cuidado.
viejo - 12/06/2013
Tino
Nadie demostró nada. Presentar a un familiar (siendo parte de la junta de gobierno), para una concesión administrativa sin concurso público, me parece una indecencia y si alguien lo apoya, me veo obligado a incluirlo en el mismo apartado.
viejo - 12/06/2013
Paco
Tu principal problema de credibilidad es la vara de medir, no utilizas la misma medida para los TUYOS que para los OTROS, los mides con distinto rasero.
Me imagino tu alaridos si a la Bastidas se le hubiese ocurrido pedir que se rebajen los costes de urbanizar a los dueños de unos terrenos (mayoritariamente en manos de bancos) o que un concejal del PP hubiera intentado colocar a su hijo en una concesión administrativa sin concurso público o que tuviera la ocurrencia de postularse para "sumo sacerdote" de bautizos laicos.
Lo que te dije, "carros y carretas".
vellet - 12/06/2013
viejo, a qui no vol entendre i canvia el sentit del comentari segons li quadra poc hi ha que raonar amb ell o ella. I per cert, no estaria mal que te informares be abans de fer afirmacions incorrectes, no era una concessió administrativa de l´Ajuntament, si no d´una empresa privada municipal que no esta obligada, però que en el Consell d´administració es va demanar que es fera pública l´oferta, i al menys en aquest cas van fer una oferta pública més que desprès fallarà l´empresa en publicitar i sols heu fera en el taulell d´anuncis de la mateixa piscina.
viejo - 12/06/2013
Vellet
Si hubiera sido una concesión directa del ayuntamiento no solo sería indecente, también sería delictivo. Como es de una empresa municipal de la que forma parte del equipo de gobierno, mi calificativo es solo de INDECENTE, ¿ has captado la sútil diferencia?
Carmela - 12/06/2013
Me dirijo a quien escribe con el nombre Inflación de concejales y se atreve a decir que escribimos con seudónimos, me llamo Carmela Ferris, no Lahuerta, y Vd, se llama Gimeno? Que Vd hable así cuando escribe con semejante nombre. Seguro que es de Compromis porque apoya a un sr que solo hace que insultar y defender lo que él quiere, si no ya ven, se levanta y se va. Donde esta Carlos Aranda? supongo que escondido cuando ha visto a quien ha dejado el sillón.
Paco Gimeno - 12/06/2013
Ay Carmela! On has trobat un sol insult en l'artícle o el meu comentari posterior? Pel demés, per supost què defense allò que vull o allò què crec! Faltaria més! No vaig a defensar allò què a vosté li semble convenient! Per a això ja s'ho val vosté soleta!
La resta, això que segons vosté son només insults, qualsevol ciutadà ho pot comprobar simplement donant-li una ullada a les viseoactes dels Plenaris als què faig referència. trobarà que no mentisc i què les pràctiques que denuncie son habituals. Ara, cadascú és molt lliure per jutjar sí això és correcte des del punt de vista democràtic o no ho és. En la meua opinió no ho és i per això ho critique.
Què la dreta local acabe trobant a faltar al meu amic i company Carles, amb tot el què deia d'ell, i les formes amb les què era tractat als Plenaris, mou al somriure condescendent. Ara, si té vosté curiositat per saber la seua opinió ho té ben fàcil: Només ha de preguntar-li-ho.
vellet - 12/06/2013
viejo, no cal continuar. Acusar per acusar, i te igual que siga aço com dir un dia abans que estava en contra de la tamborada per a tirar-li a la gent damunt, però mira ni una cosa ni l´altra vos han eixit be. Quina por teniu a la regidora de Compromís per a organitzar aquestos muntatges. Mireu d´exigir als regidors del PP que treballen pel poble que bon sou cobren, que retallar sabem tots., i es lo que estan fent en el Consell de la piscina amb el vot en contra de la regidora de Compromís, retallar en qualitat i al mateix temps pujar les quotes. Però tu a la teua.
pepón - 12/06/2013
Lo lamentable es que algunas personas utilizan los comentarios para desviar la atención. Yo me alegro que hayan sacado el tema de la dictadura que impone la señora Alcaldesa a la hora de utilizar los tiempos y dar la posiblilidad de intervenir a los suyos y de negar este derecho los concejales de la oposición, saltandose el reglamento con el "aqui mando yo". Son repetidas las veces que el público fiel al PP a utilizado el turno de ruegos y preguntar para acosar e insultar a algún concejal de la oposición con el visto bueno de la señora Alcaldesa y luego le a negado a este concejal el poder responder en su defensa o explicando lo que les preguntaban. Los concejales de Compromís decidieron abandonar el pleno como protesta, ya que sabian que no iban a darles ocasión de responder a quien si que podia contestarles sin haberle preguntado. Esta falta de funcionamiento democratico es de lo que se esta hablando aqui, así que contesten si les parece bien o mal, pero dejense de marear.
viejo - 13/06/2013
Pepón

A la próxima te consultaré cual debe de ser el sentido de mis escritos antes de escribirlos ................¡será mendrugo el tio este!
viejo - 13/06/2013
vellet

Cuando te refieras a mí, debes de hacerlo en singular. Aunque reuno muchas cualidades aún no he conseguido la de la multiplicidad ni la de la multipersonalidad, solo soy "viejo", y por cierto, tu amada concejala me la trae al pairo, ni la conocía ni la conozco por ningún otro asunto que no sea, el de el indecente intento de colocar a un familiar.
lola - 13/06/2013
viejo, eres muy valiente haciendo una afirmación escondido detras del anonimato, más cuando repetidas veces has afirmado no tener nada que var con el PP, y por lo tanto toda la información que tienes es lo han sacado en premsa los del PP y has negado de entrada la presunción de inocencia a la otra parte. Si tan interesado estas pide explicaciones en persona, que no te las van a negar.
viejo - 13/06/2013
lola

Es un personaje público, que las de en público, no a mí, sino a los ciudadanos de Alzira.
Pomponio Flato - 13/06/2013
Sr. Gimeno:
Che que bo!  hauries d'escriure un altre article, aixeques passions incontrolades de votants sadomasoquistes. I de polítics que no els agrada que els mengin el terreny. adèu i que vagi bé
masa - 16/06/2013
Paco ponte de cabeza de lista de Compromís porque además de no entender el catalán que escribes ,no te votará ni tu familia ,entiende que si estás sentado de concejal es por la coalición tu bien lo sabes .
Pomponio Flato - 17/06/2013
Masa, posiblemente el problema es que sobren concejales del P.P. Demasiado fallero/cofrade hay en este pueblo, posiblemente por esto tengan mayoría. Y tu, antes de faltar a alguien, revisa tu escritura. Quizás no te sobren motivos para alardear.
masa - 18/06/2013
Pomponio,no te digo flato pues eso es lo que tienes flato y te duele el fallero el cofrade y no te das cuenta que revolucionarios y catalanistas no queremos ser ,y si a eso le llamas faltar a alguien dime en lo que he faltado a Paco ,o sigues aún con el flato nunca mejor dicho.
masa - 18/06/2013
Pero cuando se van a dar cuenta estos intelectuales de Compromís que los votantes de Alzira no los quieren gobernando,pues ya hicieron bastante mal las cosas cuando eran Bloc ,o creen que no nos acordamos ,y cada vez que hay elecciones se presentan con marca nueva para no ser reconocidos ,pero les conocen a todos y de donde vienen ,o sea que aunque os pongáis la piel de cordero sois reconocidos ,me entiendes flato.
Jove - 18/06/2013
Pues masa... En las últimas elecciones casi doblaron los votos obtenidos, además pasaron de uno a tres. Aunque no lo creas esta gente tiene su público; más por la inutilidad de los demás que por sus propios méritos. Yo personalmente los mandaba a Siberia
Pomponio Flato - 18/06/2013
Masa:
En tu malevolente opinión, tendré flato pero tu te repites mas que el ajo. Cuida tu alimentación, y evitaras decir soeces en tus comentarios.
Uno más - 18/06/2013
Jove tienes razón en tu comentario si divides los votos por los partidos coaligados ¿ a cuantos salen,?y sin embargo el PP es un partido solo .
Jove - 18/06/2013
La suma de los tres partidos no creo que fuese suficiente... También cuenta que Compromís se comió gran parte del pastel del 15M; supieron captar muy bien a los desencantados por el bipartidismo. En un contexto de crisis... Ya se sabe, a rio revuelto, ganancia de pescadores.
También tienes que contar con la ley de homs. A un partido pequeño, un concejal le sale más "caro" en votos un concejal que al PP o al PSOE (Aunque el PSOE vaya camino de acabar siendo más minoritario que EU)
viejo - 18/06/2013
Jove

Quien diablos es el tipo este de la "Ley de Homs". Acaso te refieres a la que dice aquello de " la intensidad de la corriente que circula entre dos puntos de un circuito eléctrico es proporcional..." , esa es la Ley de Ohm.
Tal vez hayas llegado a la piedra filosofal y todo nuestro problema con los politicos se base en la ferrea resistencia por el puesto, medida en ohmnios, de los politicos y apesebrados que pululan por nuestros partidos.
Vamos chico, date una vuelta por la biblioteca.
Jove - 18/06/2013
viejo, se que eres más sabio que yo... Pero has aportado bastante poco a este debate. Todos sabemos que el poder corrompe, y que sin un ferreo control ciudadano, el político acaba enraizando en el puesto. En algunos lugares más, en otros menos, con mayor o menor poder... Sin este control, la democracia no funciona. Basta ver las mayorías absolutas como acaban.
Lo que no significa que la ley de Ohm no sea totalmente injusta, teniendo un sistema electoral adulterado. La representatividad real de Compromís estaría en 4 o 5 concejales, la de EU en dos o tres; la del PSOE no lo recuerdo.... Pero va en declive. La verdadera piedra filosofal, la conclusión a la que llegué hace tiempo (y seguro que tu llegaste antes que yo viejo) es que el problema está en la poca representatividad, que faborece los chiringuitos, los mangoneos y las redes clientelares inerentes ya de por si a todo nucleo de poder. Que por cierto... No debes olvidar viejo, que si tenemos a políticos mediocres es porque votamos políticos mediocres.

PD: He dejado unas cuantas faltas por ahí. Como se que te entretiene ir de sabelotodo, viejo, te dejo que te entretengas corrigiendo algunas faltas.
viejo - 19/06/2013
No suelo corregir los errores gramaticales, bastantes tengo yo como para meterme en esos "fregaos". Sencillamente te muestro que hasta para hablar de política es necesaria una cierta cultura política.
No existe la Ley de Homs que tu sacaste a relucir, mi sarcasmo al hablarte de la Ley de Ohm es porque se trata una ley que nada tiene que ver con los sistemas electorales y sin embargo es esencial en electricidad.
Supongo que te referias al sistema D´Hondt, que no es una ley, es una simple fórmula electoral.
saludos.
Jove - 19/06/2013
La ley D'Hondt no es solo una "simple" fórmula electoral, sino una herramienta que lastra la representatividad y asienta el bipartidismo. El ejemplo más claro es que el señor Rajoy, tiene un 38% de los votos totales, en cambio tiene el 58% (este último dato no lo sé seguro, hablo de memoria) de la representación en el parlamento.

PD: ¿No acertar a escribir bien un nombre invalida toda mi reflexión anterior que tu pareces compartir? Se agradecen ayudas, pero no el pitorreo.
viejo - 21/06/2013
Jove

Espero que te valga de lección para la próxima vez. Aquí se viene con la lección aprendida o se está en peligro de hacer el ridiculo y ser objeto de burla.
Es completamente falso que la "Ley D´Hondt" ,según tú, tenga la culpa de que el número de escaños no sea directamente proporcional a los votos, existe otro concepto mucho más determinante que se llama territorialidad y circunscripciones electorales, pero ya estoy harto de darte clases, te pasas por la biblioteca o por la wiqui y te lo aprendes.
Jove - 21/06/2013
Dices que los demás hacen el ridículo... Claro que la territorialidad y las circunscripciones afectan (no recuerdo abértelo negado por ningún comentario) pero la ley D'Hondt, aunque no haya acertado a escribír bien su nombre a la primera, es más determinante de lo que crees. Yo no soy tan listo como tu... Afortunadamente hay gente por internet más listo que tu.
http://blog.pseudolog.com/article/la-ley-d-hont

Visto que no sabes debatir como las personas sin recurrir al insulto, me apeto aquí.
Agur

Añadir un comentario

Pregunta de verificación


¿De qué color es el cielo? Azul, rojo o verde
 

Respuesta de verificación

 * Contesta aquí la respuesta a la pregunta arriba mencionada.

Autor

 * Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un Nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

Email

 * La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

Comentario



Antes de enviar el comentario, el usuario reconoce haber leído nuestro aviso legal, observaciones y condiciones generales de uso de esta web.




*El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador.

*Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto, ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos.

*EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario.
El Seis Doble. Todos los derechos reservados. Aviso Legal