
1

El certamen literari té una dotació global de més de 80.000 euros
La nova edició dels Premis Literaris Ciutat d’Alzira ha començat ja amb l’obertura del termini de presentació d’originals. Aquest any se celebra la XXI edició dels guardons, una cita ineludible de la tardor literària en el nostre àmbit lingüístic.
La dotació global de la present edició arriba a 82.000 €. Les més de dues dècades de trajectòria d’aquests premis i la seua remarcable dotació econòmica tornen a confirmar el prestigi d’un certamen que es caracteritza per una tasca incentivadora de la producció literària en la nostra llengua. El XXI Premi de Novel·la Ciutat d’Alzira està dotat amb 18.000 €, la mateixa quantitat que guanyarà el guardonat amb el XV Premi Europeu de Divulgació Científica Estudi General i el del XIV Premi Bancaixa de Narrativa Juvenil. De la seua banda, l’XI Premi d’Assaig Mancomunitat de la Ribera Alta té una dotació de 10.000 €; el XIV Premi de Narrativa Infantil Vicent Silvestre, de 4.000 €; el IV Premi de Teatre Ciutat d’Alzira Palanca i Roca, 8.000 €; i el IV Premi de Poesia Ibn Jafadja, 6.000 €.
El termini de presentació d’originals estarà obert fins l’11 de setembre per a totes les categories, excepte per al Premi de Teatre Palanca i Roca, que es tancarà el 5 de juny. El guanyador d’aquest premi es farà públic durant els Encontres de Teatre a l’Estiu que organitza l’Ajuntament d’Alzira a principis de juliol. Els guanyadors del Premi Bancaixa de Narrativa Juvenil i del Premi de Narrativa Infantil Vicent Silvestre es coneixeran també abans que la resta, concretament el 6 de novembre. Amb tot, els set guardons es lliuraran oficialment la nit del 13 de novembre, en el transcurs del tradicional sopar literari, on els guanyadors rebran, a més de l’import en metàl·lic de cada premi, el trofeu dissenyat per Manuel Boix.
La consolidació dels Premis Literaris fan palesa l’aposta de les sis entitats convocants –l’Ajuntament d’Alzira, la Universitat de València, la Mancomunitat de la Ribera Alta, Bancaixa, el Centre Alzira-València de la UNED i Edicions Bromera– per aquests guardons literaris que cada any reuneixen més participants i guanyen rellevància social i cultural. Així ho confirma també el fet que entre els jurats d’aquesta XXI edició hi ha autors com ara Màrius Serra, Adolf Beltran, Josep Palomero, Francesc Gisbert o Josep Lluís Doménech, entre molts altres.
Per a Carlos Correal, regidor de Cultura de l’Ajuntament d’Alzira, «apostar per la qualitat literària és un compromís ben consolidat de l’Ajuntament d’Alzira i de totes les entitats copatrocinadores del certamen. La XXI edició dels Premis Literaris Ciutat d’Alzira, així com l’alta participació any rere any, són una prova de la seua solvència i popularitat».
Si vols més informació, pots posar-te en contacte amb el Gabinet de Comunicació (a/ Marta Estrelles) a través dels telèfons 962 459 705 i 661 936 247 o a [email protected], o amb el Serval de l'Ajuntament d'Alzira, telèfon 962 459 250 o de l'a/e [email protected]
Añadir un comentario