Sábado, 13 de abril de 2024 Edición diaria nº 6.217 Año: 18 Noticias: 45.809 Fotografías: 108.784 Comentarios de usuarios: 125.559
EL SEIS DOBLE
lunes, 23 de mayo de 2016
Clic en la foto para ampliar
Ver imágenes de esta noticia
1

 Cartas al director | Piden un "acto de fe" a los padres del colegio Gloria Fuertes de Alzira

Con los cambios de gobierno, cambios de orientación escolar; con la consiguiente desorientación de alumnos, profesores y padres


 

 

Me llamo José Javier Alcalde Ferriols y soy el padre de una niña que actualmente cursa segundo de primaria, del programa experimental plurilingüe de inmersión en inglés, en el CEIP Gloria Fuertes de Alzira. El pasado jueves día 19 de Mayo fuimos convocados, con un día de antelación, a una reunión informativa con el Director General de Política Educativa, D. Jaume Fullana Maestre. A las 18 horas acudí al centro  escolar, he de decir que con bastante escepticismo sobre lo que se me iba a aclarar, pero con la esperanza de estar equivocado, mis expectativas no se vieron defraudadas.

Comenzó la exposición con una declaración de buenas intenciones, que poco se diferenció de la que podía haber hecho el anterior director o la que haría el siguiente. No conozco ningún responsable político que diga que va a presentar un proyecto que no suponga lo mejor para los interesados. Resalto que escucharían a todas las opiniones (aunque no dijo si harían caso de alguna). Nos dijo que se pretendía que los alumnos dominasen las dos lenguas oficiales, de lo cual no me cabía ninguna duda, y además que interactuasen en dos o más lenguas foráneas. (este término no me queda claro pues no sé si interactuar se refiere a escribir y expresarse correctamente en esas lenguas o simplemente dar los buenos días en varios idiomas). Tras esto, expreso que para conseguirlo, primero cancelaba el programa experimental y que se estaba estudiando un modelo nuevo para su implantación. Se nos ilustro con la metáfora de que nuestros hijos habían tomado un tren y que al finalizar el trayecto, este quedaría en vía muerta y deberían tomar otro.

 

"A todos los padres nos interesaría conocer la evaluación del programa"

 

Tras esto se pasó al turno de preguntas. Se le cuestionó sobre las evaluaciones realizadas al programa para llegar a la conclusión de que no era válido  a lo que no respondió y por lo que yo extraje dio a entender que ni había evaluación ni era preciso, que los expertos a consultar disponían de otros medios, no explicitados, para saber si una cosa funciona sin verla ni evaluarla. Respecto a este punto, decir, que a mí personalmente y creo que a todos los padres nos interesaría conocer la evaluación del programa, puesto que si no funciona y está produciendo analfabetos funcionales en castellano y valenciano, yo sería el primero que me bajaría de este tren.

Del nuevo sistema no se nos dijo nada porque nada se sabía aun y se nos pedía un acto de fe, pues ellos implantarían el mejor posible. A mí me queda la duda de como saben que un programa es mejor que otro si no se evalúan ambos para poder compararlos.

 

"Ante la asistencia de personas de otras nacionalidades,

debería haber preguntado si había alguien que no entendiese el valenciano"

 

Cabe señalar que en este turno de preguntas y ante el aplauso recibido por la intervención de algunos padre, el Sr. Director interpreto esto como una falta de respeto, lo cual no entiendo. Y si tan escrupuloso es con el respeto, a lo mejor, debería haber preguntado (no es mi caso), ante la asistencia de personas de otras nacionalidades, si había alguien que no entendiese el valenciano y se dirigiese al público en castellano, lengua que el mismo nos recordó, también es oficial en la comunidad.

En definitiva que lo único que saque en claro es que, volviendo a la metáfora del tren, ellos tienen el control de las agujas y envían el tren a vía muerta, al destino o lo hacen descarrilar según decidan. Y aunque no pierdo la esperanza, creo que estamos abocados a que cada vez que haya cambio de gobierno habrá cambio de orientación, con los estudios científicos pertinentes, con la consiguiente desorientación de alumnos, profesores y padres. Lo cual es una pena, pues sin con esa falta de continuidad producimos generaciones de jóvenes con un alto nivel que no sería si la cosa funcionase bien.

José Javier Alcalde Ferriols

 

El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.

 
 

El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.

Comentarios de nuestros usuarios a esta noticia

Joan Filóleg i Lingüista - 23/05/2016
Benvolgut veí, sóc lingüista, és a dir, especialista amb les llengües i amb açò tinc el suficientment coneixement per a dir el següent: el decret de plurilinguisme de l'antic govern és NEFAST. Dic açò perquè no fa falta evaluar aquest programa per saber que no funciona bé, a continuació remarcaré alguns arguments, pels quals em base a dir que el decret actual és pèssim lingüísticamen parlanr:

1. Arracona la llengua història del País Valencià: el valencià.
2. A conseqüencia del punt 1 no s'aprèn qualitativament un LE (llengua estrangera).
3. Amb una qualitat de la L1 (València) i la L2 (Castellà) influeix possitivamen a aprendre una LE. I açò no passa amb el decret de plurilingüísme actual perquè no hi ha una base adequada en l'ensenyament de les llengües cooficials; açò ho podem comprovar amb alumnes de 4t d'ESO que no tenen un domini suficient de les dues llengües alhora.
4. Tot açò fa que aquest decret no siga excel·lent.

No puc aprofundir més perquè no acabaria i no cabria tot en aquest "post". Per una altra banda, tinc una relació fluida amb el Director General de Política Lingüística, Ruben Trenzano, el qual és especialista en assessorament lingüístic, i et puc dir que el nou decret s'adequa amb el que demana la Unió Europea, és a dir, el dos més dos: aprendre les dues llengües oficials (valencià i castellà) + un llengua estrangera amb un nivell alt (anglès) + una altra llengua estrangera que l'alumne es puga defensar mínimant (francès, alemà, italià...). Deixem treballar als especialistes.

P.S: parlar en la llengua històrica no és faltar el respecte a ningú!
ciutadana - 23/05/2016
Estic totalment d'acord amb el què comenta Joan. Ja que fis ara les politiques del PP sols ens han portat a un desequilibri en les llengües., sobretot pel que respecta a la nostra llengua, que per si algú no ho sap és cooficial i sgnifica què té el mateix ús que la llengua castellana.
Respecte al plurilingüisme, ha sigut una vertadera mentida com ho han plantejat aquests poliics.
Espere que ara endavant, millore aquest tema, perque és una verdadera vergonya, com esta plantejat.
uno-més - 23/05/2016
Está demostrado que la enseñanza de una lengua extranjera sólo con su propia asignatura no es suficiente y lleva a los bajos niveles de inglés que hay en España. Países europeos como Países Bajos o Finlandia tienen modelos plurilingües donde se imparte otras asignaturas en inglés, y su nivel de lengua extranjera es alto, sin por ello perder nivel de su lengua propia. También ocurre aquí en España con colegios privados plurilingües. No veo ningún motivo racional para que no pueda funcionar igualmente en la escuela pública valenciana.
Está claro que aquí en la Comunitat Valenciana es más difícil por el cúmulo de lenguas. Aquí un niño aprende el valenciano social (en muchos casos es su lengua materna), el 'valenciano' académico (lamentablemente demasiado alejado del anterior), el español y el inglés.
Me parece que la retirada del modelo de educación plurilingüe es símplemente por motivos políticos: lo pusieron los unos, pues los otros han de quitarlo.
Filòleg de veritat? - 23/05/2016
Amb tot el meu respecte, ser lingüista no et dona per sí mateix el suficient coneixement per avaluar un model experimental que diria que desconeixes. El millor estudi del funcionament del sistema experimental del Gloria Fuertes el poden fer estudiant el model i no decidint amb suposats estudis "fantasmes" (que ningú ensenya) sobre les benaurances d'un suposat nou model plurilingüístic que tant de bò hagueren donat a conèixer, doncs no han dit ni mu de quin és el seu model plurilingüe més enllà de dir que volen un 2+2. M'agradaria que començaren demostrant com aprendran anglés els nostres fills amb només una o dues assignatures. Si, efectivament, vols que deixen treballar als especialistes, comenceu parlant amb els mestres del Gloria Fuertes que porten anys investigant de forma pràctica i no en un despatx. Però, és clar, és millor dir que ets un lingüista i pensar que els altres hem de baixar el cap. Va, home, va, que els pares del Gloria Fuertes no som analfabets. I per suposat que estimem i volem el valencià. De fet, al Gloria Fuertes, els alumnes parlen valencià potser millor que a moltes altres escoles d'Alzira. Costa molt vindre a veure-ho?

Demanaria, per favor, que alguns dels mestres del Gloria Fuertes (molts d'ells tambés amb llicenciatures, màsters, DEA i ponents en escoles i universitats) et contestaren amb arguments que, malauradament, jo no tinc. Però a tots el lectors, dir-los que no baixen el cap davant de polítics i lingüistes que creuen que estan per damunt dels demés, això sí, sense haver ni preguntat als mestres del projecte que ara s'estan carregant. Vergonyós i trist veure la poca professionalitat dels meravellosos "lingüistes" d'escola valenciana.

Per cert, jo no sóc filòleg, però diria que t'has equivocat al escriure l'accent de la teu professió. Està clar que és una errada ortogràfica i segur que jo n'he fet mil, però és per a què veges que els filòlegs no sou infal·libles ni teniu la veritat absoluta. Menys paraules i més demostraciones empíriques, per favor.

yo - 23/05/2016
Aquí se está desvariando con el contenido de la nota de prensa. Estos padres reclaman que sus hijos que llevan una enseñanza con el 70-75% de las horas en inglés continúe siendo así. Por las declaraciones de la Consellería de Educación creo que no será así a partir del curso 2017-18. En fin, vamos a disfrutar de lo votado
Joan V - 23/05/2016
La politica sectaria e incompetente del Conseller Marzà le ha llevado a que al menos la mitad de la Comunidad educativa, padres incluidos, estén en contra. No solo está en contra de la enseñanza concertada, por motivos ideológicos, sino que son tan incapaces de no entender la importancia del inglés para los alumnos, cercenando los centros en que se impartía la enseñanza mayoritariamente en esta lengua. Aunque luego se llenen la boca diciendo que de estudiarán dos lenguas extranjeras. Y de qué manera? No se lo creen ni ellos.
Claro, que luego muchos de estos políticos llevarán a sus hijos a caros colegios privados, para que sus hijos tengan un buen nivel de inglés.
La cultura de barraqueta del Consell, dirigido como todo el mundo sabe por Compromis, aunque tengan un Presidente del PSOE que sólo sirve para figurar.
Lo único bueno del Tripartito es que ya se han dado a conocer , y que quedan sólo tres años de gobierno sectario
Jose Alcalde Ferriols - 23/05/2016
Estimado Joan, yo soy licenciado en Historia (disciplina que estudia el pasado de la humanidad) en la rama de arqueología ( ciencia que estudia las sociedades antiguas por sus a través de sus restos materiales) y en mi facultad no tuve la suerte que en la tuya, ya que cuando queríamos saber el funcionamiento algo debíamos de evaluarlo, es decir, si quería saber la altura de un objeto debía medirlo, no como parece ser vuestro caso que sabéis si algo funciona o no no es necesario ni verlo, reconozco que yo no soy tan listo.
En cuanto a tu exposición, decirte, que lo único que pretendo es que se evalué el sistema y se nos digan los resultados. Ya decía que si no funciona y los niños no progresan en sus conocimientos yo seria partidario de suprimir el programa paro no cuando terminen los que la han iniciado si no ya mismo.
El programa al que me refiero es el plurilingüe experimental y que yo sepa aun no hay alumnos en 4 de ESO, y si de todas formas la comprobación de sus conocimiento se ha hecho en base al mismo método de evaluación que al que nos ocupa, pues eso.
En cuanto a que el nuevo decreto se adecua a la normativa europea, sera que dispones de información privilegiada, que el método conocer las cosas sin estudiarlas es mejor de lo que pensaba, puesto que o el Sr Director General no nos dijo la verdad, o según el el tal decreto aun estaba en fase de estudio.
Estamos de acuerdo en dejar trabajar a los especialistas, pero que se cuenten con todos y no solo con los una opción. Los estudios tienen la rara virtud de dar la razón a quien los encarga y paga, por ello es conveniente contrastarlos.

P.D. Nadie ha dicho que hablar una lengua historicista sea una falta de respeto, lo que en mi modesto entender es una falta de respeto, es que al dirigirse a un auditorio en el que hay personas de otras procedencias que a los mejor no entienden esa lengua histórica ( los nativos no tenemos ese problema) no se pregunte si seria mejor que el Sr Director General se dirigiese a ellos en la otra lengua histórica que también tienen el derecho y el deber de conocer. Aunque para lo que se dijo tramposo se perdieron mucho.
Maria - 23/05/2016
Bon dia a tots i a totes! Com bé ha dit "yo" caldria informar-se abans de parlar. En la carta al director s'explica el model experimental que aplica el centre (80% del currículum en anglés). Fins ara, hi ha 6 escoles (en la Comunitat Valenciana) pioneres en aquest model i el que demanen és que des de la Conselleria s'avaluen els resultats Perquè ells els avaluen dia a dia. I avaluen les 3 llengües perquè com els filòlegs i lingüístics saben, la competència comunicativa d'una persona inclou totes les llengües que la persona està aprenent. També afavorixes les transferències mitjançant la integració de llengües i una metodología sintètica comú. Per tant, seria responsabilitat d'algú anar a vore els resultats, els possibles aspectes, les pràctiques d'exit i, sobretot, conèixer com es treballa ja que malauradament encara no s'han informat.
María Dolz - 23/05/2016
Me encuentro en situación de contestar al comentarista que se hace llamar filólogo, sobre todo porque me siento totalmente indignada por la serie de puntos que desde "su conocimiento" ha evaluado.
Según él y cito textualmente: "Amb una qualitat de la L1 (València) i la L2 (Castellà) influeix possitivamen a aprendre una LE. I açò no passa amb el decret de plurilingüísme actual perquè no hi ha una base adequada en l'ensenyament de les llengües cooficials; açò ho podem comprovar amb alumnes de 4t d'ESO que no tenen un domini suficient de les dues llengües alhora."
Perdone usted Señor Joan Filóleg i Lingüista, este punto es TOTALMENTE FALSO Y ERRÓNEO ya que el sistema educativo que aquí pretendemos evaluar, el sistema educativo de plurilingüismo del CEIP Gloria Fuertes de Alzira, junto a los otros cinco colegios experimentales de la Comunidad Valenciana, tiene su primera promoción cursando ahora mismo 4º de Primaria, por lo tanto, según dice usted, los alumnos de 4º de ESO no tienen un dominio de la lengua valenciana, ¿¿así que no debería plantearse que quizá el problema no es el decreto de plurilingüismo actual??
Como madre de alumnos de Gloria Fuertes, lo que más nos indigna es que no estén evalunado el trabajo de los profesores y los alumnos, desde el mismo centro, y se haga desde oficinas o universidades. Que sean incapaces de ver que los alumnos son competentes en las tres lenguas (valenciano, castellano e inglés). Que el sistema de enseñanza uqe se imparte en estos centros plurilingües, es el ideal para poder aprender más lenguas (¿no es eso lo que nos venden? Pues que nos dejen continuar)...
Llengua històrica - 23/05/2016
Joan Filòleg i Lingüista, el Sr. Fullana no només es va dirigir en la llengua històrica (per a mí és una llengua tant moderna i respectable com les altres, per cert), també va parlar en francés, per a que l'entengueren tots els francesos que hi havien en la sala (ironia). Això sí, d'anglés no tenia ni papa, com va deixar ben demostrat, i de castellà no ho puc saber. Efectivament, la llengua francesa és també històrica, como històric va ser el seu ridícul, en la meua opinió. La part bona és que molts pares ho tenen gravadet i els costarà més mentir, com ens tenen acostumats els polítics.
Padre alumna - 23/05/2016
Hablare como padre de alumna y desde mi experiencia

Mi hija tuvo la suerte de entrar en este proyecto experimental en el que entramos con un acto de fe, ya que en ese primer impulso mucha gente de forma escéptica no creyó en el. Dado el éxito del programa y el buen trabajo del profesorado encargado del mismo, el siguiente año las peticiones de matricula se desbordaron y todo el mundo quería matricular a sus hijos aquí, hasta el punto que hubo que crear un aula mas.

Pues bien, mi hija actualmente cursa 3º de primaria, tiene un nivel de Ingles de conversación con adultos (muchos de los cuales con mas de veinte años de estudios de ingles no la pueden seguir) y en el examen que le hizo el Trinity (oral) saco una nota de excelente.

Una vez dicho esto solo quiero demostrar que el sistema funciona, que si estos señores toman esta decisión me parece que lo hacen desde una perspectiva puramente política (yo les voté) y que tal vez se estén precipitando en tomar esta decisión sin hacer una evaluación adecuada.

Por suerte mi hija acabara el ciclo completo, pero se va a perjudicar a muchos niñ@s que vienen detrás y sin saber si lo que viene será mejor

Saludos
#SALVEMPLURILINGÜE - 23/05/2016
Benvolguts lectors, si voleu ajudar a l'AMPA del Gloria Fuertes en la seua reivindicació podeu fer-ho signant esta petició de CHANGE.ORG:

https://www.change.org/p/salvem-les-escoles-p%C3%BAbliques-experimentals-pluriling%C3%BCes

També podeu fer comentaris a les xarxes socials amb el hashtag #SALVEMPLURILINGÜE

Moltes gràcies per la vostra col·laboració!

Joan Filòleg i Lingüísta - 23/05/2016
Benvolguts veïns, m'agradaria aclarir algunes qüestions: pel que fa al comentari número 4 és clar que jo no tinc la veritat absoluta, tant de bo, però amb els coneixements que tinc sobre la lingüística algun dret tindre a l'hora d'opinar sobre el decret actual de plurilingüisme, no creus? Supose que tu seràs especialista en alguna doctrina, no? I no t'agradaria que jo qüestionés els teus coneixements... Per una altra banda, done repàs a alumnes de Gloria Fuertes de valencià perquè no l'aprenen al mateix nivell que el castellà i l'anglès, llavors el decret ja fa aigües...

- Joan V el PP no feia una política sectària? Elimina 606 unitats públiques i permetia que en aules CONCERTADES on sols cabien 14 alumnes hi haguera 28... Reflexiona i informa't.

- Jose Alcade Ferriols: de vegades d'una cosa no cal fer l'experiment, es veu a simple vista! I sí, potser es deuria conèixer l'evolució d'aquests anys amb aquest decret però a simple vista ja es veu que fa aigües.

- Maria Dolz: exactament el decret de plurilingüisme actual no ha arribat a alumnes de 4t d'ESO, però comparant el decret de plurilingüisme i el decret d'immersió lingüística es veu que el decret actual arracona més el valencià, que el d'immersió lingüística, llavors no s'ha de ser molt intel·ligent que els alumnes quan arriben a 4t d'ESO no dominaran equitativament les tres llengües. Un regla de tres!

- Llengua històrica: totes les llengües són històriques, clar, però situa't: la llengua històrica del País Valencià quina és?

- Padre alumna: el projecte no funciona com ens pensem, els alumnes castellanoparlants arriben a dominar el castellà i l'anglès al mateix nivell però el valencià no.

I per últim dir: VOLEM UN DECRET PLURILINGÜE QUE FUNCIONE EQUITATIVAMENT PER A LES 3 LLENGÜES I EN TOTES LES ESCOLES I NO EN 6!
Kanalla - 23/05/2016
Soy licenciado en "papá" titulo solo homologable al de "mamá" y estoy muy contento de que mi hijo hable valenciano, castellano e ingles. Por el contrario estoy muy descontento, por la utilización de la educación con fines partidistas.

Con respecto a la intervención del Director General de Política Educativa, D. Jaume Fullana Maestre, quiero destacar que es muy libre de hablar en valenciano, pero esa libertad deja al descubierto su poca sensibilidad hacia quienes han ido a escucharle, porque seguro que ademas querrían entenderle.

Good bye


Mare Gloria Fuertes - 23/05/2016
Joan,
No voy a entrar en valorar algunos juicios de valor lanzados en tus comentarios, entendiendo que debes estar muy bien documentado a la vez que formado en alguna facultad donde quizá no hicieron hincapié en el estudio de campo para la obtención de datos.
Me consta que los profesores de apoyo, repaso, ampliación de contenidos... suelen ponerse en contacto con los profesores, al menos del Gloria Fuertes. Deberían hacerlo para poder realmente reforzar los contenidos de manera coherente, coordinándose con el profesor o profesores tutores para así reforzar de manera significativa. Com a mare, si haguera de fer l'esforç de pagar hores extraescolars per al meu fill o filla agraïria el màxim d'implicació per part d'aquesta persona.
D'altra banda consideres que només els alumnes del Glòria Fuertes són alumnat que necessita reforçar un contingut curricular? Afirmes que la resta de l'alumnat d'altres escoles d'Alzira no necessita assistir a centres o professors externs per a reforçar continguts? Alzira, com a ciutat que és, té molts centres d'educació no reglada (acadèmies) i professors que ho fan en les seues cases (que per tant no podrem preguntar de manera directa) que poden demostrar que no és així.
Referente a la respuesta que le das a Padre alumna, ¿en qué criterios te basas para afirmar que el proyecto no funciona como la gente piensa?
Ja per finalitzar, no sé si ets coneixedor que el professorat del centre, com els pares i mares ja sabem, són formadors del CEFIRE on han format a més de 1000 professors en els contiguts i metodologies amb les que ells treballen. Per tant, no es tracta d'una xarxa de 6 escoles, sinó una xarxa de formadors per a poder arribar a tots i totes.
María Dolz - 23/05/2016
A la atención de Joan Filòleg i Lingüista:
No voy a cuestionar en absoluto tus conocimientos sobre la lingüistica, porque no es mi especialidad y por lo tanto posiblemente puedas rebatirme con mucha facilidad. No voy a entrar en ese juego.

Simplemente quiero que pienses un poco en tus palabras, ya que dices que das repaso a alumnos del Gloria Fuertes de valenciano y si es así, posiblemente esos alumnos necesiten esa ayuda extra, lo cual no quiere decir que por una serie de alumnos que necesiten apoyo en Lengua Valenciana, el nivel del centro en valenciano sea inferior al de otros centros, ya que el temario lo estipula la Consellería de Educación.

Por otra parte, y creo que es lo más importante, es que los padres del colegio Gloria Fuertes nos sentimos indignados con la intervención de Jaume Fullana ya que simplemente anuncio que nos quitaba el problama actual pero fue INCAPAZ de ofrecernos un programa mejor sobre el papel. Simplemente decía, que se tiene que estudiar, que lo tienen que evaluar... etc, etc... El sentimiento de muchos de los que estabamos allí fue que nos quería vender la moto, ya que fue incapaz de concretar nada, y digo yo, si no tienen nada concreto ¿para que abrir este debate?

Nosotros también queremos más escuelas plurilingües con dominio de las tres lenguas, ¿pero de que forma? ¿Con qué métodos? ¿Con qué porcentaje de inglés? Sinceramente, ¿no crees qué para que un alumno sea competente en un idioma extranjero necesita más horas y emplear más recursos que con su lengua materna?

Y sin más, solo quiero decirte, que desde tu posición no tienes ningún derecho a faltarnos el respeto a los que estamos aquí dando nuestra opinión, no eres ni más, ni mejor que el resto.
Jose Alcalde Ferriols - 23/05/2016
Estimado Joan, Filólogo y lingüista, yo también querría aclarar unas cuestiones:

1. Nadie te niega tu derecho a opinar sobre el tema, el cual tendrías aunque no fueses filólogo y lingüista, cosa que parece que te sabe mal aceptar en los demás.
2. Cuando a mí me consultan algo relacionado con mi especialidad en mi empresa, me piden que lo sustente en base a resultados y no en la inspiración divina. Solo pedimos que demuestres con algo tus afirmaciones, porque existen otros filólogos lingüistas que son de otra opinión, tan válida como la tuya.
3. En cuanto a que das repaso a niños del colegio Gloria Fuertes, imagino que será porque estos niños son del 5 o 10% que suspenden en dichas materias y según las evaluaciones de sus profesores, con lo cual se demuestra que el nivel del colegio es el adecuado ya que si este estuviera más bajo que en el resto de centros, el aprobado seria general. Además imagino que en los centros con línea de valenciano también habrá niños que darán repaso y nadie ha dicho que haya que suprimir tales líneas.
4. Respecto a la política del PP no soy precisamente un fan de esa opción política, pero con vuestra postura dais la razón al dicho “otros vendrán que bueno te harán”. Y si unos quitaban unidades, los otros quitando oportunidades a la publica conseguirán los mismos resultados.
5. Sigo sin entender como sin evaluar algo se sabe si va bien o mal, para ver si un barco hace aguas por lo menos hay que ver el barco. Con esa metodología aún no habríamos inventado el avión, ya que los sesudos especialistas de la época decían que nada más pesado que el aire podría levantar el vuelo y para ello no hacia falte ver si el aparatero de los hermanos Wright volaba o no.
6. Lo de los alumnos de 4º de ESO si nos basamos en la adivinación, es imposible rebatirlo, aunque por esa regla de tres yo también podría decir que los alumnos de inmersión en valenciano tienen escaso dominio del castellano y creo, que sin ayuda o repaso, su nivel de inglés no sea para echar campanas.
7. En cuanto a la lengua histórica de País Valenciano, no sabría decirte ya que tal termino más que histórico, responde a las aspiraciones de una determinada opción política a la que respeto profundamente. Del Reino de Valencia ya sé que es el valenciano o catalán, en la documentación oficial solía ser el latín, en la época musulmana el árabe y desde el siglo XVII también el castellano.
8. Lo de que el proyecto no funciona, pues lo mismo, sin datos tú dices que no funciona y otro podrá decir lo contrario.
Por ultimo decirte que todos queremos un decreto que funcione, y si hace falta revisar y mejorar el que hay que se haga, pero en la reunión no se nos dio la alternativa al programa experimental y solo se nos comunicó su extinción, sin más explicación. Es más si se demuestra, con datos, que el modelo es tan malo, que se suspenda con carácter inmediato y no se deje a los alumnos de estas 8 promociones en la ignorancia.
¡TODOS QUEREMOS QUE SI EL MODELO FUNCIONA SE EXPORTE A TODO EL AMBITO DE LA ENSEÑANZA PUBLICA PARA QUE LA IGUALDAD SE OBTENGA POR LA PARTE ALTA DEL CONOCIMIENTO Y NO POR LA BAJA!
Joan Petit - 23/05/2016
Sr. Joan Filòleg i Lingüista, està clar que a tu i a escola valenciana vos agradaria tindre un sistema d'immersió en valencià. Si el Sr. Marzà té la valentia d'explicar-ho i deixar-se de mentides de plans plurilingües, tot seria més transparent. Però, amiguet, això no donarà vots a Compromís i ho saben. Bonica valentia. A escola valenciana pareix que no li interessa un debat professional sobre el millor per als alumnes i les famílies d'esta Comunitat (o País, a mi em dona igual), ells ho tenen claret i trenquen amb tot el que no siga el seu discurs. Senyor filòleg, pot començar la mascletà. I mentrestant ens carreguem un model que NINGÚ ha demostrat que fa aigües, per molt que un filòleg que fa repassos ens vinga a alliçonar. Et deus d'estar "forrant" amb tants alumnes del Gloria Fuertes i cap alumne de les altres escoles que tenen línia en valencià. Em sé d'uns quants que porten tota la seua vida en la "línia" i escriuen pitjor que jo (per dir-ho finament), que he après el meu valencià al IES Rei en Jaume (amb una bona mestra, la Mercè, això sí). Hauríem de dir que el model d'immersió en valencià només serveix per a donar alumnes incompetents en valencià pels casos que jo conec? Ai, mare, com està el pati. Espere que hi hagen filòlegs sensats amb ganes d'abordar els temes amb rigurositat. Al Gloria Fuertes poden anar quan vulguen. I si el mètode no és útil per a millorar el sistema d'ensenyament de llengües a la resta d'escoles, jo el primer que el suprimiria. T'atreveixes a fer un estudi seriós i raonat? Uy, no, que la Biblia dels filòlegs sembla que és paraula de Déu. Visca la innovació, redéu! Em sembla que vos heu quedat a l'època de Joan Fuster i no vos veieu el melic.
PUESTOS A GRITAR... - 23/05/2016
No se admiten comentarios con mayúsculas.
Asmodeo - 23/05/2016
Ai kanalla!!! Amic!!! Si fora cert això de que volen entendre ho tenen molt fàcil. No, no és això i ho sabeu, vos dona igual entendre, ens voleu castellans. Si no canviem nosaltres de llengua, som uns maleducats irrespetuosos, per què "voleu entendre". Mentida!!!!
Tu ho saps, nosaltres també. I no, no falte a ningú al respecte per parlar la llengua dels meus pares. Qui vullga entendre que pare atenció.
viejo - 23/05/2016
Joan. es posible que seas filólogo, pero de historia no tienes ni puñetera idea. Cuándo te refieres a lengua histórica, a qué lengua te refieres, a la que se hablaba antes de la conquista del Reino de Valencia por las tropas aragonesas o tal vez te refieres a las lenguas que nos trajeron las tropas invasoras de Jaime I .
En el primer caso es porque estás de acuerdo con la linea historicista de Menendez Pidal, Sánchez Albornoz, Ubieto, o Huici y en el segundo caso, estás de acuerdo con la linea fusteriana de la importación del valenciano y el castellano al mismo tiempo.
Lo dicho, ni puñetera idea.
kanalla - 23/05/2016
Tienen razón los que dicen que no se trata de una falta de respeto acudir a un colegio a explicar a los padres de alumnos cambios importantes para el futuro educativo de los hijos y no molestarse en hacer el esfuerzo para que todos te entiendan, se trata de falta de educación, empatía o quizás despiste, esto último perdonable. Seguramente los ponentes tienen la capacidad de expresarse en valenciano y en castellano, cosa que algunos de los presentes no tienen, y no porque no quieran, si no por que han llegado lugares donde el valenciano es desconocido y todavía no llevan tiempo suficiente en la Comunidad como para poder tener capacidad fluida de comprensión.
Si D. Jaume Fullana Maestre, viniera a dar clase los alumnos, nos tendríamos que adaptarnos a la línea del colegio, Pero como el Director General de Política Educativa, vino a dar unas explicaciones, reitero que lo normal es que quiera que todo quede claro a todos.
- Egunero gehiago dakigu mais coñecemos menos -. Es más sencillo y lo entendemos todos sin tener que recurrir al diccionario o al traductor, si en lugar de en euskera y en gallero decimos la cita de Albert Einstein en castellano “Cada día sabemos más y entendemos menos”.
Termino, cuando se trata de pedir el voto, no importa, adaptarse al público receptor, con tal de que llegue el mensaje al votante hable yo venga de donde venga.

La educación es el futuro y nos debería unir. Seamos más sensatos y menos sectareos.
Joan V - 23/05/2016
Un Director General de la Consellería de Educación que carece de educación. Si no le entienden cuando habla en valenciano, que se aguanten. Dá lo mismo si los padres son de Bulgaria, Orense o valencianos castellano parlantes. El a su bola.
Y el que quiera saber inglés, que vaya a una escuela privada, si la puede pagar. Total, el inglés y el castellano son lenguas que no habla casi nadie...
Amparo Lluch - 24/05/2016
La meua conclusió es que a ningú li importa el que volem les families per als nostres fills, es tot política i res mes.
Quan jo estudiava no hi havia linia en valencià. Dos horetes per setmana era tot el que teniem. En casa dels meus pares es parlava castellà (la meua mare es d' Andalucia i el meu pare d'un poble del interior de la Comunitat on es parla castellà, la qual cosa no ha suposat un impediment per que ell l'aprenga). Jo he aprés el valencià al carrer i en les dues hores lectives per setmana a l'escola. Malgrat tot això, pense que el meu nivell de valencià es aceptable. Per a mi es motiu suficient per pensar que les meues filles el aprendran al igual que castellà, no així lànglés que no es una llengua que estiga present a les seues vides de manera constant.
Si volen que tots siguem iguals que ens donen la opció de elegir. Amb el mòdel actual les families podem elegir a quin centre dur els nostres fills, si ens ho lleven ens lleven la llibertat d'elecció.
Asmodeo - 24/05/2016
Amic kanalla, ni és falta de respecte ni falta d'educació dirigir-se a qualsevol en alguna de les llengues oficials d'un poble. Ridícul estar ací reivindicant l'anglés per als fills al mateix temps que es menysprea el valencià. I mes repugnant encara llegir alguns comentaris xenòfobs en altres fils de notícies escrits per alguns que en aquest es preocupen pels drets de búlgars o argelians. No dic que siga el teu cas, però si el d'algún altre. Ell, o ella, sabra quina intencionalitat te en abocar merda damunt del tripartit.
Quan el meu fill ha anat fora, per les raons que siga, ha sigut ell qui ha aprés la llengua del territori que l'acull, i si no ho ha volgut fer no son els demés els irrespetuosos o els maleducats, sinó ell. En eixa reunió hi havia maleducats, i anaren a la reunió amb la seua mala educació ben entrenada de casa, i ben planificada pel watssap. No anàven ni a entendre ni a escoltar. Verigua i veuras!!!!
Emilio. - 24/05/2016
Senyor Joan, he llegit amb interés el ser comentari.
El primer que en resulta sorprenent es llegir que no fa falta evaluar un programa educatiu per saber que no funciona bé. Com es fa axò? Si es pensa que algo no funciona bé, el primer que hi ha de fer es analitzar perqué, i si fa falta fer alguna correcció se fa, pero desde l’estudi del problema, no anulant tot el contingut.

Sols m’ha fet falta llegir l’argument número 1 per a entrevore la fina costura cosida amb el fil politic del raonament. “Pais Valencià” ¿No caldría millor dir “Comunitat valenciana”?. Tornem un altra vegada mes a confrontaments del passat, jo els he viscut.

El punt 2 es inconsistent, es a dir ¿No s’apren qualitatívament una llengua estrangera si no es coneix la llengua histórica? ¿Perqué? açò no te cap sentit. Es com dir que per a estudiar chino qualitatívament, fa falta coneixer un del dialectes que es parla en una provincia, el cantonés.

El punt 4 es determinant. Tot aço fa que aquest decret no siga excel·lent. ¿El que?, no ens a aportat cap argument convincent per a defendre la seu postura.

¿Senyor Joan, voste a estat alguna vegada en l’escola oficial d’idiomes d’Alcira?, si va, vorá la cantitat de gent que va allí per a completar els estudis d’algún idioma que el sistema d’estudis actual i tradicional a sigut incapaç de resoldre, eixa es la realitat. Jo per iniciativa propia si he estat cursant estudis d’anglés per que en la meua feina encara que trevalle en la comunitat valenciana, parle i redacte emails amb colegues estrangers.

Molts pares em prés la decició de portar al nostres fills al centre educatíu Gloria Fuertes, fins i tot renunciant a altres amb millor instal·lacions, perque entenem que el món a camviat, ara obri moltes posibilitats apendre bé un idioma internacional, parle de aprendre bé, no les insuficients cuatre hores semanals del sistemes tradicionals.

Es considera que el govern actual te un caracter progresista, vosté com a filoleg sabrá que progresista be de progrés. ¿On está el progrés en este cas?. Es critica als models politics conservadors de voler inculcar dogmes als menuts mitjançant els estudis. Per lo que es veu ¿no estém en una línea similar pero en un altre sentit, al voler anular un sistema experimental vanguardiste?

Els xiquest també passen temps amb el pares. Jo li parle en valençiá a la meua filla i aprendrá el idioma, al igual que farán mols altres pares, de segur que sí.

¿Que fem, ens mirem un altra vegada més al nostre melic per alló de no perdre les senyes d’identitat o tením altura de mires i vegem mes enllá, som més realistes i pragmatics per a començar a adaptarnos a les noves necesitats linguístiques del món actual?
Educats de casa - 24/05/2016
Asmodeo, no tens vergonya de dir això i quedar-te tant ample? Que està tot gravat en video, home. Verigua tu i veuràs, qui va ser el maleducat. Més correcció de tots, impossible. El que volien ells era que no anara ningú. Per això van avisar a l'escola un dia abans de la reunió. Però n'erem més de 160 persones. Sorpresa! I tots volíem escoltar., i tant. La pena és que no van aclarir-nos res del que volen fer. Verigua i veuràs.
Asmodeo - 24/05/2016
Amic Educats de casa, no només no m'avergonyisc del que escric, sinó que em ratifique. No necessite video, doncs estava allí. Puc compartir amb vosaltres que calen més i millors explicacions, però d'ahí a admetre que ningú és maleducat o que no te respecte ni empatia per parlar valencià a Alzira, hi ha un camí que no vaig a recorrer.
Tu pots pensar que la manca d'arguments o l'acusació de "catalanista" a cada frase que pronunciava el Director territorial era "més correcte impossible", i voler escoltar. Jo pense que no. No passa res, sovint no tinc raó.
Educats de casa - 25/05/2016
Asmodeo. Et refereixes a la manca d'arguments del Sr. Fullana? Et refereixes a quan el Sr. Director General (que no territorial, no li tragues càrrec, home) va dir que evitaren aplaudir les intervencions del pares (es veu que no li agradava això de que no l'aplaudiren a ell)? Si realment vas estar allí, estic segur que estaràs d'acord en que la gent no es va dirigir de cap manera despectiva. Per alguna opinió aïllada que potser vas sentir al teu costat, en cap cas ho pots extrapolar. D'altra banda, estic totalment d'acord en que no hi ha cap problema de que parlara en valencià. És la meua llengua i en la que parle als meus fills, i m'agrada que s'utilitze amb normalitat. Però estaràs també d'acord que els de Compromís no tenen cap "reparo" en utilitzar el castellà quan estan en campanya electoral i si que ho tenen quan estan parlant davant de 160 pares d'un cole on hi ha gent de distintes nacionalitats (i ben contents de que estigueren a la reunió, per cert). Això sí, cap problema de parlar en francés (es pot fer més el ridícul de preferir parlar en francés que en castellà? I damunt va i diu que anglés no en sap). I a veure si te n'adones ja que açò no és un tema contra el valencià. De fet, pense que els alumnes del Gloria Fuertes no tenen res a envejar a altres coles en línia en valencià. Si ets pare del Gloria Fuertes (cosa que no crec, donat la teua visió sobre el projecte experimental), sabràs d'uns quants alumnes que han guanyat premis de redacció en valencià al concurs de La Malva (gens sospitosa de no defendre el valencià). I no són casos excepcionals. No sé si sovint tens o no raó, però en este cas un quants pensem que no la tens. Però, sincerament, em dona igual si el Sr. Fullana és o no maleducat (no crec que ho siga, la veritat), amb que siga una mica professional (això sí que ho dubte) i ens done arguments sòlids per carregar-se el programa experimental en anglés, ja en tinc prou. Bo, Asmodeo, tindrem oportunitats de continuar xarrant. En valencià, clar que sí. El Sr. Fullana em pense que no té tantes ganes de xarrar, ni en valencià ni en francés.
Educats de casa - 25/05/2016
Per cert, hem de dir-te Asmodeo o Sr. Alcalde?
Asmodeo - 25/05/2016
Amic Educats de casa. M'han intentat adjudicar ja algunes identitats per aquests llocs de debat; però fins ara ningú m'havia nomenat alcalde. Al pas que vaig acabaré de menistre i algún contertuli acabarà morint-se de mal de panxa.
Bé, pel demés, agraïsc el tò cordial de la teua exposició.
Ja t'he dit en un comentari anterior que, des del meu punt de vista, calen més i millors explicacions. Però home, si fins i tot he degradat al Director general!!!
Ara, convindras amb mi que no es just tampoc insinuar que un Director general arriba a una escola i no vol que se n'assabente ningú. És molt més senzill actuar com els d'abans, que decidien sense consultar, escoltar, donar explicacions ni eixir del despatx per escoltar a la "xusma". Ara s'intenta donar la cara i, agrade o no, escoltar. Vull confiar en que les queixes i suggerències exposades en eixa reunió seran tingudes en conter a l'hora de pendre una solució definitiva. I torne a insistir per si algú dubta encara, cert que el Director general no va vindre amb els deures fets i, amb això, les queixes i dubtes exposades son més que raonables. La resta, que si maleducat per parlar valencià, que si falta de respecte, etc...... pataletes peperes. Què hi anem a fer??? Al món ha de hi haure de tot!!!
Jose Alcalde Ferriols - 26/05/2016
Solo aclarar dos cosas, Asmodeo:
Yo no dije que el Sr. Director fuera un maleducado por hablar en valenciano, faltaría mas, si no que exprese mi opinión de que si para él era una falta de respeto el que se aplaudiesen las intervenciones de los padres, para mi, hilando igual de fino podría serlo el no preguntar si entre los presentes de otras nacionalidades alguno no entendía el idioma. Como también me parecería una falta de respeto el que alguien nativo, entendiendo el valenciano, le hubiese exigido que se expresase en valenciano por los motivos que fuese.
Decirte que, a modo de curiosidad, nunca he votado al PP ni creo que lo haga,por lo que me duele que el expresar una opinión se considere pataletas peperas, lo cual me retrotrae a los tiempos de la conspiración jadeo-masonica comunista y al contubernio de Munich.
Dicho esto, creo que lo que deberíamos de hacer es de dejarnos de hacernos reproches y remar todos en la misma dirección para conseguir una estabilidad en el sistema educativo, que hasta ahora no hemos tenido. Un abrazo.
Asmodeo - 26/05/2016
Amic José Alcalde. En ningun moment he escrit que fores tu qui s'ha referit en eixos termes (maleducat i tal) al Director General; però si lliges el fil de debat generat pel teu article, trobaràs qui si ho ha fet. Si t'has sentit al·ludit disculpa, doncs no era la meua intenció. I per mi, pots votar a qui estimes convenient i no donar cap explicació. Això faltava. Com que no em referia a tu en la meua crítica, tampoc et feia referència amb això de la "pataleta".
Pel demés, d'acord amb tu en això de remar. Una abraçada.
Joan V - 26/05/2016
Tu comentario no cumple las normas de uso de esta web.

Añadir un comentario

Pregunta de verificación


¿De qué color es el cielo? Azul, rojo o verde
 

Respuesta de verificación

 * Contesta aquí la respuesta a la pregunta arriba mencionada.

Autor

 * Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un Nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

Email

 * La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

Comentario



Antes de enviar el comentario, el usuario reconoce haber leído nuestro aviso legal, observaciones y condiciones generales de uso de esta web.




*El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador.

*Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto, ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos.

*EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario.
El Seis Doble. Todos los derechos reservados. Aviso Legal