

Una recopilació d'articles que l'autor, cap del departament lingüístic de l'ajuntament, ha anat publicant al diari Levante per donar a conèixer millor la llengua valenciana
Aprofitant el XXé aniversari de la Mancomunitat de la Ribera, Reclam Editorial i Leo Giménez van presentar recentment, a la Casa de la Cultura d'Alzira, en un emotiu acte, l’obra que porta per títol El valencià és fàcil.
Es tracta d'una recopilació d'articles coherents i dinàmics que l'autor, cap del departament lingüístic de l'ajuntament d'Alzira, ha anat publicant al diari Levante-EMV tots aquestos anys amb la finalitat d'afavorir la nostra llengua i els seus parlants amb expressions genuïnes que, molt a sovint, queden sepultades per interferències lingüístiques o bé pel necessari procés de normativització que ha viscut el valencià i que l’ha fet impracticable per a molts dels usuaris.
Tot i així, la concordança d'esforços entre les distintes institucions i la tasca imparable durant tots aquestos anys de l'autor dipositada en aquest llibre facilitaran l'ampliació de l'ús del valencià i preservaran la identitat oferint expressions riques amb les que de segur ens identificarem per tal d'oferir i ajudar als parlants amb models més productius i practicables. Per tant, l'obra, a més de transferir continguts valuosos sobre expressions genuïnes també transmet seguretat als usuaris del valencià amb un to divertit, pedagògic i divulgatiu, tal com ell va dir, “pensant en positiu”.
La taula que acompanyava a l'autor en la presentació va mostrar un gran recolzament per la tasca de Leo i va aportar una amplia perspectiva des dels diferents àmbits en que operen cadascun dels membres assistents. Abelard Saragossà, que recentment ha sigut escollit membre de la AVL, Bernat Clari, director del diari Levante, Diego Gómez, alcalde d’Alzira o Txema Pelàez, president de la Mancomunitat de la Ribera Alta, es sumaren en ànima i discurs a la voluntat d'unir esforços i treballar com ho fa aquest llibre per a que tots eixim guanyant, una voluntat necessària i reconciliadora ara feta un obra indispensable que a partir de hui mateix podrem trobar en les llibreries.
El Seis Doble no corregix els escrits que rep. La reproducció d'este text és literal; fidel a les paraules, redacció, ortografia i sentit de l'autor/s.
Añadir un comentario