Domingo, 4 de mayo de 2025 Edición diaria nº 6.603 Año: 19 Noticias: 48.000 Fotografías: 111.339 Comentarios de usuarios: 126.631
EL SEIS DOBLE
sábado, 11 de agosto de 2018
Clic en la foto para ampliar
Ver imágenes de esta noticia
1 2

 Els treballs de retirada de canya faran accessible el camí de Ràfol

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer financia esta retirada del rizoma de la canya (Arundo donax) en el tram del riu Xúquer que comprèn des del pont de Ferro fins a l'antic arenal


 
 
 ._000490
 

L’Ajuntament d’Alzira ha demanat a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer que centre els seus treballs d’eliminació de canyes en un tram de 400 metres per fer accessible l’antic camí de Ràfol des del riu, recuperant l’antic Arenal.

La canya és una espècie invasora que cal eliminar del riu i amb eixe objectiu treballen a hores d’ara els tècnics de la Confederació Hidrogràfica i els operaris de l’empresa pública TRAGSA. L’Ajuntament pretén substituir la canya per bosc de ribera, com ja s’ha fet a l’altra banda del riu, per això els treballs es realitzen mitjançant la CHJ amb maquinària específica que aconseguix acabar amb l’espècie invasora des de la seua arrel, i que després del triturat i la retirada evitaran que torne a créixer.

A més, des de la Regidora de Medi ambient es pretén que abans que acaben les seues tasques els operaris de TRAGSA intensifiquen la seua actuació sobre un tram d’aproximadament mig quilòmetre estant previst que estos treballs permeten que isca a la llum un antic mur de pedra que aporta valor paisatgístic a més de natural. Així ho ha explicat el regidor responsable de l’àrea, Pep Carreres.

Les actuacions, que inicialment estaven previstes per a finalitzar la propera setmana, s’han endarrerit a causa de les condicions de calor i la declaració del nivell extrem de risc d’incendi. Seguint les recomanacions de prevenció d’incendis, ha resultat impossible continuar el treball de les màquines a la zona, per la qual cosa s’espera poder acabar a finals d’agost.

Carreres confia que amb els treballs que es realitzen el riu recupere el seu ecosistema i siga un lloc de referència per als alzirenys.


Montajes Cebis - Diseño, montaje y suministro de cuadros eléctricos para el control de procesos industriales y fabricación de maquinaria de todos los sectores.   ._000543


La Confederació Hidrogràfica del Xúquer és l’entitat que financia esta retirada del rizoma de la canya (Arundo donax) en el tram del riu Xúquer que comprén des del pont de Ferro fins a l'antic arenal.

L'actuació permetrà eliminar de manera definitiva la presència d’esta planta invasora en eixe tram del riu i, així, donar continuïtat a la tasca de recuperació del bosc de ribera que impulsa la Regidoria d’Agricultura i Medi Ambient amb la Fundació Limne, i en la qual col•laboren les diferents escoles i instituts d'Alzira.

 

Nota de premsa del departament de Comunicació de l’Ajuntament d’Alzira.

 
 
 
 
 

El Seis Doble no corregix els escrits que rep. La reproducció d'este text és literal; fidel a les paraules, redacció, ortografia i sentit de l'autor/s.

 

 

.-000331
.-000100
.-000466
.-000260




El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.

Etiquetas de esta noticia

Medioambiente y Naturaleza

Añadir un comentario

Pregunta de verificación


¿De qué color es el cielo? Azul, rojo o verde
 

Respuesta de verificación

 * Contesta aquí la respuesta a la pregunta arriba mencionada.

Autor

 * Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un Nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

Email

 * La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

Comentario



Antes de enviar el comentario, el usuario reconoce haber leído nuestro aviso legal, observaciones y condiciones generales de uso de esta web.




*El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador.

*Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto, ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos.

*EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario.
El Seis Doble. Todos los derechos reservados. Aviso Legal