Que recull el treball de l'artista londinenca Celia Kettle
L'exposició SÈRIES.04, recull el treball de l'artista londinenca, Celia Kettle. Es tracta d’un recull de les obres produïdes els últims cinc anys, que s’estructuren en 4 sèries: Copas y Manos, De los Océanos, Mundos Cambiantes i Dear Marjorie.
Divendres 14 de maig a les 18.30 hores tindrà lloc l’acte d’inauguració d’esta exposició que es podrà visitar i gaudir fins el proper dia 10 de juny.
El regidor de cultura, Alfred Aranda, estarà present a l’acte d’inauguració junt a l’artista, la comissària de l’exposició i la directora de la Casa de Cultura. “Estem molt satisfets de donar suport i difusió a l’obra d’esta artista que ens mostra una gran varietat d’opcions gràfiques i imatges molt suggerents. Personalment destacaria el gran domini de les pintures fetes o relacionades amb l’aigua. Unes peces delicades, objectes propers i cercles ben vius que emanen frescor, llum i fantasia.”, ha explicat el regidor.
La comissària de l’exposició, Sales Prats, descriu el seu treball com una combinació de pintura, escultura, fotografia i vídeo, enfocant-se en la importància dels materials i objectes per a evocar un reflex poètic d'estats emocionals. “una part important del seu procés, consistix a explorar les qualitats físiques dels objectes reals que està tractant de representar”
Celia considera que la seua obra segueix el camí d'Eva Hesse, Anselm Kiefer i Anish Kapoor el treball dels quals és multidisciplinari i explora les qualitats de diferents materials per a expressar la seua visió personal i espiritual. Sovint utilitza llenços ja usats la qual cosa li permet crear textures sobre les quals flueixen i assenten les aiguades diluïdes d'aquarel·la i acrílics.
L'exposició que tenim ara a l’abast mostra en primer lloc en “Copas y Manos” la necessitat de les relacions personals; Celia Kettle havia passat un període d’absència personal i creativa però es va enamorar de nou i del treball va sorgir el gest d’una copa omplida, que agafada amb les mans, tot fent una mirada als altres per comunicar-nos, inicia el principi d’una història que contar: les relacions humanes.
El seu món interior, els sentiments que aleshores eren essencials en la seua obra, comença a ampliar perspectives amb la sèrie “De los Océanos”. La intensitat emocional és com l’aigua que s’expandeix generosament com a oceans i la línia que dibuixa la vora defineix els seus límits i la relació amb l'espai circumdant; un espai ple d'incertesa i inestabilitat.
En “Mundos Cambiantes” utilitza el cercle d’una copa que fins ara havia fet referència a l’individu social l’utilitza ara per representar la imatge del planeta. Celia expressa la seua preocupació per l’impacte ambiental produït per l’esser humà a partir de les polítiques dels EEUU al 2018 a París retirant l’acord climàtic; aleshores es va abstraure cap al compromís d’expressar la desintegració i com l’aigua, part fonamental dels éssers vius i de la seua obra, podria fluir des de la vida a la perillosa transformació de la destrucció.
Amb ”Dear Marjorie” Celia ens conta una història romàntica familiar que en el temps de confinament va descobrir en trobar-se per casa una carta que parlava d’emigració cap a l’altra part de l'oceà en temps delicats al seu país, de desitjos difícils , de relacions que semblen impossibles però que afortunadament els anys porten el regal de retrobaments. Com una narració, amb un llenguatge pictòric diferent de les altres sèries, mostra la sensibilitat dolça del dibuix i color que recorden la seua infantesa, els records inesborrables d’altres temps
._000591
Añadir un comentario