Jueves, 25 de julio de 2024 Edición diaria nº 6.320 Año: 18 Noticias: 46.476 Fotografías: 109.533 Comentarios de usuarios: 125.906
EL SEIS DOBLE
jueves, 28 de marzo de 2024
Clic en la foto para ampliar

Foto: Rubén Pastor | Els primitius passos del Devallament i la Dolorosa
Ver imágenes de esta noticia
1

 L’incert origen de les confraries de la Dolorosa i el Devallament
Per Rubén Pastor

La tradició oral sempre ha recolzat un origen compartit entre estes dos confraries alzirenyes


._000884
 
Es manté en l’espai de la llegenda l’origen comú fins a l’ultim quart del segle XVIII, de les confraries alzirenyes del Devallament de la Creu i de la Mare de Déu dels Dolors. La tradició oral sempre ha recolzat un origen compartit entre estes dos confraries alzirenyes que mantenen encara moltes coses en comú com el color negre de la seua vesta, la celebració d’un septenari dels Dolors de la Mare de Déu, o la creació de sufragis o intencions en memòria dels familiars i confrares difunts. Són estes dos confraries les que obrin sempre el programa oficial dels actes de la Setmana Santa alzirenya amb l’organització d’un viacrucis la nit del Divendres de Dolors. En el lloc de coincidència de les dos confraries –sèptima estació– i des de temps immemorials –potser en senyal de reconciliació entre les dos confraries germanes que rememoren un passat en comú– els dos passos se saluden frontalment amb un lleuger moviment al mig d’un rotund silenci i, una vegada acabat el mateix, es tornen a separar per a seguir cada confraria el seu camí previst, per separat, cara al futur, però sense oblidar el passat que tingueren en comú, com a dos bons germans.  
Rubén Pastor

PER A SABER-NE MÉS
Borrás Pascual, Alfredo (1993): Devallament de la Creu, Cofradía del Devallament de la Creu, Alzira.

Devallament de la Creu, Alzira 2004. 225 anys (2004), Cofradía del Devallament de la Creu, Alzira.

Part Dalmau, Eduardo (1995): Noticias de la Real Cofradía Virgen de los Dolores de Alzira, Real Cofradía Virgen de los Dolores, Alzira.


 
El Seis Doble no corrige los escritos que recibe. La reproducción de este texto es literal; fiel a las palabras, redacción, ortografía y sentido del autor/es.

Etiquetas de esta noticia

ArticulistasRubén Pastor
FiestasSemana Santa
SocialReligión y Culto

Añadir un comentario

Pregunta de verificación


¿De qué color es el cielo? Azul, rojo o verde
 

Respuesta de verificación

 * Contesta aquí la respuesta a la pregunta arriba mencionada.

Autor

 * Es obligatorio cumplimentar esta casilla con un Nick o nombre real. No utilizar la palabra "Anónimo" o similares.

Email

 * La dirección no aparecerá públicamente pero debe ser válida. En caso contrario no se editará el comentario. Se comprobará la autenticidad del e-mail, aunque no se hará pública, siguiendo nuestra política de privacidad.

Comentario



Antes de enviar el comentario, el usuario reconoce haber leído nuestro aviso legal, observaciones y condiciones generales de uso de esta web.




*El comentario puede tardar en aparecer porque tiene que ser moderado por el administrador.

*Nos reservamos el derecho de no publicar o eliminar los comentarios que consideremos de mal gusto, ilícitos o contrarios a la buena fe; así como los que contengan contenidos de carácter racista, xenófobo, de apología al terrorismo o que atenten contra los derechos humanos.

*EL SEIS DOBLE no tiene por qué compartir la opinión del usuario.
El Seis Doble. Todos los derechos reservados. Aviso Legal